Observasjoner av BX

Generelt om BX

Moderator: moderator

RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Observasjoner av BX

Post by RolandM »

Fin bil og svært prisverdig tiltak! Vi må få se bilder av det ferdige resultatet til våren også! 8)

BX har vesentlige designkvaliteter som forhåpentligvis vil gjøre den attraktiv som klassiker etter hvert også. Og ja, den oser Ghandini!
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Observasjoner av BX

Post by gopp »

RolandM wrote:Fin bil og svært prisverdig tiltak! Vi må få se bilder av det ferdige resultatet til våren også! 8)

BX har vesentlige designkvaliteter som forhåpentligvis vil gjøre den attraktiv som klassiker etter hvert også. Og ja, den oser Ghandini!
Gandini, uten "h".
Fikk hilse på ham i sommer, og han signerte også en annen LHM-bil jeg har som er designet av ham.

http://www.youtube.com/watch?v=bi8xIQuiwq0

Lover å komme opp med bilder til våren, nå står den tørt og fint i vinter.
Gopp
-----------------
Har no' CX
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Observasjoner av BX

Post by n10516 »

Dette ser ut som er riktig så fint eksemplar av arten, bra den blir tatt vare på!

BX har kvaliteter som dessverre ikke alle ser, både designmessig og teknisk/kjøremessig. Jeg har likt BX fra jeg så den første gang - og fra første gang jeg kjørte en. Jeg skulle ønske at klubben gjorde mer for denne modellen, den er tross alt en modell som klubben skal "ta seg av". Dessverre strandet forsøket vårt på å få i gang en egen modellklubb og det er vel for sent nå, er jeg redd.

Dessverre har jeg ingen BX selv nå, jeg har nok med de bilene jeg har, men håper nå på å kunne få en etter hvert. Helst en serie 1.... Det er den, med sine "badevekt instrumenter" og sitt typiske Citroën bryter/hendelsett, som er den klart "tøffeste"....


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Observasjoner av BX

Post by pigland »

En journalist har spottet en BX nylig uten at det ble skrevet noe særlig om..

https://e24.no/boers-og-finans/i/bzPyXA ... ater-i-aar

Image
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Observasjoner av BX

Post by mads »

Kult! X-fru Olsvigen-mobilen tro? Samme farge.

Møtte en rød BX i Karlstad før helga. Den var BLANK så jeg antar det var noe lureri.. ;D
Post Reply