Citroën BXs fortreffeligheter

Generelt om BX

Moderator: moderator

Lars A
Posts: 39
Joined: Mon 15 Nov, 2010 16:57

Re: Citroën BXs fortreffeligheter

Post by Lars A »

...og dessuten: Her er det - 22 grader, og hvem starter på første forsøk: Lille Rød! Lastebilen, derimot, trenger nok at jeg får lagt opp kontakt til motorvarmer... :) :)

Like imponert hver gang. To år gamle plugger (minst :) ), billig olje og mye småkjøring. Ombygd fra 19 til 16 motor for noen år siden. Gått for lut og kaldt vann det siste året. Nå har vi fått lovnad om mekkeplass type inn-skru-ut-samme kveld, så nå blir det å spare til deler og prøve å få byttet litt av det som er utslitt, tror jeg. Tenkte å kaste hele kjerra, men dette er tredje vinter uten trøbbel og hun fortjener egentlig å få leve litt til...
Nytt brukernavn, samma gamle mann
2 CX, 2 BX og en Chevrolet
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Citroën BXs fortreffeligheter

Post by tdbugge »

Lars A wrote:...og dessuten: Her er det - 22 grader, og hvem starter på første forsøk: Lille Rød! Lastebilen, derimot, trenger nok at jeg får lagt opp kontakt til motorvarmer... :) :)

Like imponert hver gang. To år gamle plugger (minst :) ), billig olje og mye småkjøring. Ombygd fra 19 til 16 motor for noen år siden. Gått for lut og kaldt vann det siste året. Nå har vi fått lovnad om mekkeplass type inn-skru-ut-samme kveld, så nå blir det å spare til deler og prøve å få byttet litt av det som er utslitt, tror jeg. Tenkte å kaste hele kjerra, men dette er tredje vinter uten trøbbel og hun fortjener egentlig å få leve litt til...
Ka type BX er det?Serie 1?Type 16 motor?Vanlig forgasser?
Tommy D.Bugge
Lars A
Posts: 39
Joined: Mon 15 Nov, 2010 16:57

Re: Citroën BXs fortreffeligheter

Post by Lars A »

Det er en -90 modell 19TRS som har fått 16 motor med Monopoint innsprut. Interiøret er delvis fra en 19 GTi, som kanskje skal få donere motoren sin etter skifte av div simmerringer og pakninger, hvis jeg får til... Vi snakker med andre ord om en bastard...
Nytt brukernavn, samma gamle mann
2 CX, 2 BX og en Chevrolet
Post Reply