Nekter å starte.

Teknisk om BX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Nekter å starte.

Post by jonsto »

Skulle flytte på BX GTien i dag. Men måtte avsted å fylle litt bensin først. Da jeg skulle starte etter tanking var det ikke livstegn i starteren. Men alt lys på dashbordet forsvinner når jeg vrir nøkkelen i startpossisjon. Skal det gjøre det? Virker som om bryteren på gearspaken (det er en automat ja) ikke gir kontakt. Hvordan fjerne dekslet rundt gearspaken for å komme til denne bryteren? Startmotoren sitter vel i forkant av motoren? Er det en ledning en plass som en kan sette strøm på direkte til innslaget på startmotoren? Slik som på CXen.
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nekter å starte.

Post by jonsto »

Den måtte ha litt juling. :wink:
Fikk omsider med meg en kompis til å hyolde nøkkelen i startstilling samtidig som jeg ga starteren to harde dytt med en hjulnøkkel. Da startet den. :roll: :) :)
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Nekter å starte.

Post by citro1cx »

høres ut som en helt grei måte å angripe probelemet på dette jon :lol: om du skulle få bruk for manualer for BX i fremtiden finnes det noe her. http://www.citroeny.cz/servis/servis.htm
Litt over middels interessert i Citroën cx!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Nekter å starte.

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Skulle flytte på BX GTien i dag. Men måtte avsted å fylle litt bensin først. Da jeg skulle starte etter tanking var det ikke livstegn i starteren. Men alt lys på dashbordet forsvinner når jeg vrir nøkkelen i startpossisjon. Skal det gjøre det? Virker som om bryteren på gearspaken (det er en automat ja) ikke gir kontakt. Hvordan fjerne dekslet rundt gearspaken for å komme til denne bryteren? Startmotoren sitter vel i forkant av motoren? Er det en ledning en plass som en kan sette strøm på direkte til innslaget på startmotoren? Slik som på CXen.
Mvh
Hmm,har du den enda ja..Skal eg komme å hente den? :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nekter å starte.

Post by jonsto »

Er vel nesten godt som solgt. Hvis det skjærer seg så får vi se.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Nekter å starte.

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Er vel nesten godt som solgt. Hvis det skjærer seg så får vi se.
Mvh
ok.
Tommy D.Bugge
a-rossing
Posts: 2
Joined: Mon 09 Nov, 2009 00:01

Re: Nekter å starte.

Post by a-rossing »

Den ER så godt som solgt ;)
Post Reply