Lamper i dasjbord

Teknisk om BX

Moderator: moderator

OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Lamper i dasjbord

Post by OlavBX »

pål wrote:Den lyden i bremseventilen er ikke uvanlig ihvertfall :) Men om det skal være sånn ?? se det vet jeg ikke
Ok, da slipper jeg å bekymre meg så mye for det :)
Kristian N wrote:Så bra at det skjer noe....

Susing foran som høres ut som luft slipper ut......det sitter en 12 mm mutter som løsnes når man skal slippe ut lufttrykket på anlegget.Sitter i forbindelse med hoveadakkumulatorkula. Det er den eneste du kan finne der. Dette er kun en lufteskrue som IKKE skal tas av. Da spretter det avgårde en liten fjær og da blir det aldri tett mer. Var det slik før du byttet hoveadakkumulatorkula? Om ikke, er det nok den. Litt vanskelig sånn over cyberen og "se"lyden. Det er kun lyden av klikkingen du normalt hører, foruten motoren da.
Rar klikkelyd på bremsepedalen? Bremselysbryteren?...

Lykke til :mrgreen:
Ja jeg vet om 12 mm skrua. Måtte skru ut den 1 omdreining da jeg skulle bytte akkumulator. Om lyden fra hovedakkumulatorkula var der før jeg bytta, så må jeg nok svare både ja og nei. Er der til tider, andre ganger ikke. Mulig jeg kan kanskje skru den til litt, ikke for hardt selvfølgelig.
Som sagt, lyden forsvinner når jeg vrir litt på rattet og holder det i posisjon.

Ikke klikkelyd på bremsepedalen, men en slags lufttrykkslyd der også. Men hvis flere her har samme lyden så kan det ikke være så alvorlig vil jeg tro.
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Lamper i dasjbord

Post by givretto »

Min erfaring er at det er helt normalt med litt "prustelyder" fra bremsepedal, ratt og regulator. Ingen ting å bry seg med, egentlig. Men om du kommer til LHM-kaffe til onsdagen, så får vi se da vøt... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Lamper i dasjbord

Post by OlavBX »

Ja jeg kommer. Er en kamereat som blir med en tur også :)
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
Post Reply