Hydraulikklampe tennes under kjøring

Teknisk om BX

Moderator: moderator

OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Nå står lysa å blinker på tomgang nå... Herregud
Jeg kan hvertfall ikke skjønne annet enn at det er trykkbrytern, at det er noe elektrisk feil ved den. Skal prøve å koble den fra, men hvor nøyaktig sitter den og hvordan ser den ut? 5-7 cm bred/lang med ledninger kobla til?
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Er det vanlig at disse bryterne ryker? Og hvor mye koster en?
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by tronde »

OlavBX wrote:Nå står lysa å blinker på tomgang nå... Herregud
Jeg kan hvertfall ikke skjønne annet enn at det er trykkbrytern, at det er noe elektrisk feil ved den. Skal prøve å koble den fra, men hvor nøyaktig sitter den og hvordan ser den ut? 5-7 cm bred/lang med ledninger kobla til?
Trolig delenummer 96 119 998. 430 NOK i veiledende pris. Samme bryter er brukt på Xantia og XM.

Del #9

Image
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Skal jeg skru den helt fra hverandre, eller bare skru ut del 9?
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by tronde »

OlavBX wrote:Skal jeg skru den helt fra hverandre, eller bare skru ut del 9?
Kun skru ut del #9. Det er en ledning festet i enden. #10 er gummihette.

Husk å gjøre systemet trykkløst først.
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Takker, da skal jeg skjekke det ut i morra :wink: Får satse på at det skulle være så enkelt som en trykkbryter da.
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by pål »

bare husk og koble av ledningen , og sjekk først. Sjekkogså at denne leningen er hel og i orden, om denne f.eks. ligger løs intill eksosen .... ja du skjønner tegninga ;)
har masse Citroèn:-)
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Jeg skjønner teginga ja :) Men vil ikke dette bare være en "falsk" fiks? Jeg mener at hvis jeg tar ut ledningen til lampene, og la oss si at det ikke er trykkbrytern som det er noe feil ved, så lyser jo ikke lampene fordi ledninga er tatt ut? Hvis dere skjønner hva jeg mener fornoe :)
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by jonsto »

OlavBX wrote:Jeg skjønner teginga ja :) Men vil ikke dette bare være en "falsk" fiks? Jeg mener at hvis jeg tar ut ledningen til lampene, og la oss si at det ikke er trykkbrytern som det er noe feil ved, så lyser jo ikke lampene fordi ledninga er tatt ut? Hvis dere skjønner hva jeg mener fornoe :)
Bryteren er en jordingsbryter. Om du tar av ledningen og lampen fremdeles lyser så er feilen en annen plass. Setter du denne ledningen ti jod vil lampen lyse. Skjønner?
Mvh
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Jeg tok av ledningen til trykkbrytern i dag og blei skuffa da jeg oppdaga at de tennes som før :( Jeg har ikke prøvd å skru ut del nr 9 enda, da burde jeg kanskje gjøre det? Hvorfor skal jeg gjøre systemet trykkløst først?
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Tok å teipa over lysene før jeg dro en tur inn til Oslo i dag, orka ikke sitte å se på de tennes hele veien :lol: huffamei
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by Göran W »

OlavBX wrote:Jeg tok av ledningen til trykkbrytern i dag og blei skuffa da jeg oppdaga at de tennes som før :( Jeg har ikke prøvd å skru ut del nr 9 enda, da burde jeg kanskje gjøre det? Hvorfor skal jeg gjøre systemet trykkløst først?
Finns INGEN anledning att skruva bort del nr 9! Den är ju inte trasig!!!
Att göra systemet trycklöst beror på att en stråle av LHM med fullt systemtryck (+150 bar) kan skära rakt igenom en hand eller göra dig blind för resten av livet!!!! Men det behöver du ju inte göra nu eftersom den inte är defekt.

Nu återstår väl bara två alternativ: Dålig pump eller musangrepp på någon kabel?!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by pål »

Det er ikke motor-olje-lampe vel?
har masse Citroèn:-)
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by OlavBX »

Göran W wrote:
OlavBX wrote:Jeg tok av ledningen til trykkbrytern i dag og blei skuffa da jeg oppdaga at de tennes som før :( Jeg har ikke prøvd å skru ut del nr 9 enda, da burde jeg kanskje gjøre det? Hvorfor skal jeg gjøre systemet trykkløst først?
Finns INGEN anledning att skruva bort del nr 9! Den är ju inte trasig!!!
Att göra systemet trycklöst beror på att en stråle av LHM med fullt systemtryck (+150 bar) kan skära rakt igenom en hand eller göra dig blind för resten av livet!!!! Men det behöver du ju inte göra nu eftersom den inte är defekt.

Nu återstår väl bara två alternativ: Dålig pump eller musangrepp på någon kabel?!
Ok, da vet jeg det til en annen gang at jeg skal gjøre det trykkløst først. Jeg aner ikke hva det kan være, kanskje det er dårlig pumpe, jeg vet ikke. Men jeg ville kanskje trodd det da jeg nesten er nødt til å ruse bilen for at den skal heve seg raskt, hvis jeg ikke gjør det så kan det ta en god stund.
pål wrote:Det er ikke motor-olje-lampe vel?
Det er den og, den lyser rødt samtidig som (!)- lampa og STOP- lampa.
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Hydraulikklampe tennes under kjøring

Post by Göran W »

MEN FÖR F-N...... Då är det ju motoroljetryck som du tappar!!!!! Kolla oljenivån i motorn och fyll upp/byt olja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lita inte på stickan om nivån ser ok ut. Byt olja och fyll efter instruktionsboken! Gör det NU innan motorn skär ihop!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Post Reply