Hydraulisk sylinder

Teknisk om BX

Moderator: moderator

Post Reply
Bxtrd
Posts: 1
Joined: Thu 26 Apr, 2018 14:03

Hydraulisk sylinder

Post by Bxtrd »

Hei. Noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i sylinder venstre bak (som gasskula et skrudd fast til)? Min BX trd skal eu-godkjennes, og i følge kontrolløren er den for løs i innfestningen. Asle Berg
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hydraulisk sylinder

Post by dagmatti »

Det var en merkelig feil; er dette sjekket med fullt trykk på systemet? Dvs, enten bilen i høyeste stilling, eller vekt på hjulet.


-m
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Hydraulisk sylinder

Post by mads »

Her tror jeg kontrollet er på bærtur. Det er ikke uvanlig, det uvanlige er at man kan forklare dem nok til at de kommer tilbake :( Ta med øsa en plass de ikke er redd for grønn veske og få sletta "feilen". Med mindre det er noe omfattende feil her tror jeg det for eksempel er en Hr Larsen hos Mekonomen i Vestby som kan få seg nok en god latter her :)

Hele greia, det vil si fjærbein, støtstang og kule ligger løst og slenger i ramma. Det er en splint/låspinne mellom støtstang og svingarm (den sitter til gjengjeld no' j...lig fast), ellers er alt løst. Det er grunnen til man kan ta ut kule og fjærbein. Ok, så er det en slangeklemme også hvis ikke tiden har gnagd den bort. Når bilen settes på hjula vrir svingarmen seg og øret på den presser stang, fjærbein og kule mot anlegget i ramma. Dytt olje inn i beinet og bilen reiser seg opp. Tut og kjør :mrgreen:
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Hydraulisk sylinder

Post by tronde »

Dette er fra Haynes for BX. Det står vel nokså forståelig at selve sylinderen er løs.

Jeg har ikke manualen for BX, men den bør vel gå an å hoste opp?
Attachments
bx-sylinder.jpg
bx-sylinder.jpg (135.08 KiB) Viewed 1700 times
Post Reply