Propp til kanalen?

Generelt om Xantia

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Propp til kanalen?

Post by rundgren »

Xantia '93en min mangler propp på den ene kanalen, så det er hull rett inn fra venstre bakhjul...
Det skulle jeg gjerne hatt tett før saltet melder sin ankomst, så jeg prøvde å ringe delelageret til AutoElite i dag. Der var det mildt sagt lite hjelp å få, han insisterte på at det fantes tre forskjellige størrelser av denne proppen og at det var umulig å finne ut hvilken som passet til min Xantia uten å måle...
Sååå... Er det noen i Oslo-området som har en til overs? Eventuelt kan peke meg i retning av riktig dings på ebay e.l.?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Propp til kanalen?

Post by givretto »

Kan du ikke bare stikke innom et sted der de driver med rustbeskyttelse da, der har de propper i bøtter og spann... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Propp til kanalen?

Post by n10516 »

Jeg tror jeg ville gjort som Givretto foreslår, dra innom et understellsverksted om diameteren er i "deres" gate. Om, det IKKE er det - gjør som delelagerekspeditøren foreslo på Auto Elite - bruk skyvelæret og mål diameteren...




Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Propp til kanalen?

Post by mads »

Proppen er firkanta, i plast og egentlig ganske lite å skryte av. Det lekker inn og lager klassisk Xantia-kjeks i kanalen. Plukka av venstre framskjerm på min og fant greiene på bildene under; pip-åpent i ytre og indre kanal bak framhjulet ;(

http://folk.uio.no/mlomholt/ymse/xantia/

skott.jpg er tatt rett opp, den rustne plata er et vanrett skott litt under blinklyset. Lappet sammen og proppen i bakskjermen ble asfaltert så den er tett. Har du ikke proppen så dr..t i den, den tjener ikke til annet enn underlag for tape/duk og tette-guffe.

Samma greia på høyre side, vel. Under rørene til drivstoff..
Post Reply