Lekkasje tannstang 87 CX T2

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Snorre
Posts: 1
Joined: Tue 15 Feb, 2005 22:00

Lekkasje tannstang 87 CX T2

Post by Snorre »

Jeg har problem med lakkasje fra tannstangen på en 87 modell CX T2 bensin.

Har fått byttet denne 2 ganger(!) i løpet av ca 6 mnd. (satt inn brukt tannstang). Men etter en stund begynner det å lekke.
Lekkasjen er på venstre side.
Det lekker ikke mye men nok til at det ble merknad i EU-kontrollen.
Har jeg vært uheldig med de brukte tannstengene som ble satt inn eller kan det være noe annet som skaper problemet?
De brukte tannstengene så bra ut, ikke rust eller synlige feil.
Er det mulig at det kan bli for høyt trykk i systemet? (Feil på trykkregulator?)

Tips mottas med takk ....
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Nå spør jeg dumt, men er du sikker på at det er snekka? De ganger jeg har sett at de går pleier det å lekke ganske mye. Og siden det også er på venstre siden, kan det jo tenkes at det noe annet som drypper ned på den... Bare et spørsmål, og kanskje et lite håp på st du slepper den jobben igjen... 8)
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Ja, sjekk nøye etter lekkasjer fra området rundt hydraulikkbeholder og "blekkspruten" det kan dryppe rett ned på mansjetten slik at det ser ut som om det er der lekkasjen er.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ja, sjekk nøye etter lekkasjer fra området rundt hydraulikkbeholder og "blekkspruten" det kan dryppe rett ned på mansjetten slik at det ser ut som om det er der lekkasjen er.
Ja akkurat. Senest forrige dagen hadde jeg et slikt tilfelle. Trodde det var snekka, og så var det returslangen fra sentrifugalregulatoren. Disse gummislangene ser nesten ut til å være limet eller noe. De revner i alle fall.
Post Reply