Rar høyderegulator

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Rar høyderegulator

Post by CarlT »

Når jeg har bilen i normal stilling og forandrer den til høyeste stilling, så detter den først ned foran før den går opp. Hva er det for noe??? :o
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Du har väl el-manövrerad höjdinställning!? Det är ett roterande hujl som går "varvet runt" åt samma håll hela tiden och därför passerar det lägsta innan det når högsta läget.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Rar høyderegulator

Post by tdbugge »

CarlT wrote:Når jeg har bilen i normal stilling og forandrer den til høyeste stilling, så detter den først ned foran før den går opp. Hva er det for noe??? :o
Heilt vanlig det Carl på din type bil med elektrisk høydejustering. :D
Skal være slik etter sånn eg forstår det og husker fra da CX"en var ny i 1987 med slik type justering.
Tommy D.Bugge
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Rar høyderegulator

Post by Citroencx »

CarlT wrote:Når jeg har bilen i normal stilling og forandrer den til høyeste stilling, så detter den først ned foran før den går opp. Hva er det for noe??? :o
Er kulene dine i orden?
Det skal ikke være så veldig mye synking om regulatoren går fort nok og kulene er i orden. Er kulene litt flate kan det bli en mer tydelig effekt.
Da er det jo mindre gassvolum og det blir raskere trykkforskjell.
trur eg...
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

Citroencx har et godt poeng her, min gamle 22RS var ekstrem da jeg kjøpte den. Falt helt ned før den gikk opp. Etter at jeg byttet hovedakk.'en fantes det ikke tendens til dette engang.



-mattis
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Er det en god måte og teste dem på? Jeg har stått med fullt utslag på rattet, ventet til hovedkula er full. Deretter slått av motoren og latt styret sentrere seg selv, uten problemer... Noe annet jeg kan prøve?
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

Motor en til høyde justeringen har tendens til å gå tregt etter en stund jeg har måtte byttet noen av dem som har satt seg og som regel når dem seter seg så er det i nedere stiling vet ikke om det har med vinkelen på armen og gjøre men virker som det er støre belastning på motoren i den stilingen.. det kan være at den henger litt der kan være lurt å prøve å smøre den litt..

du kan prøve å trykke inn bremsen samtidig for å teste kullene.. men skal du få målt kullene ordentlig må dem nesten skrues ut og trykk testes.. det skal være 62kg trykk både i hoved ac og bremse ac.. men det kan også spile en role hvordan resten av kullene på bilen er...
Post Reply