Hydroflush - det virker!

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Hydroflush - det virker!

Post by trymgreg »

Har siden i sommer kjørt med hydroflush i systemet. Da jeg tappet ut hydraulikkvesken i sommer synes jeg den ikke så så skitten ut, men bestemte meg for å kjøre på en liten hydroflush kur når jeg først hadde kjøpt en dunk. Vet det er en del skeptikkere der ute som mener at dette er klassen med "lurium på boks". Så da jeg i helga skiftet den ut med ny LHM+, måtte jeg bare ta ett bilde av ett halvt års arbeid i systemet.
Image

Hydroflushen er jo i utgangspunktet champagnie/gulaktig i fargen. Så det er tydelig at den har fått med seg en god del grums som har ligget i systemet.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Jeg har selv en dunk hydroflush stående i garasjen, kanskje jeg fyller den på til sommeren.

Hvor lenge skal man kjøre med hydroflush i systemet?
Oppfører bilen seg noe anderledes med hydroflush på tanken?

Trym, merket du noen forbedringer etter hydroflush-kuren (bortsett fra blidebeviset)?
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Jeg har H-flush i systemet nå, fylte på i høst. Har vel kjørt 4000km med det. Jeg merket forskjell med en gang, men nå har den løst opp så mye skit at filtere er vel ganske tette igjen og er tilbake på det gamle trege systemet.
Men når jeg nå bytter til vanelig LHM og renser filtere og tank tror jeg det skal bli kjempe bra.

Og bilen oppfører seg ikke annerledes med H-flush i systemet, fungere akuratt som den vanelige oljen.

Try it! :lol:
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Det var merkbart bedre etter at jeg fylte på LHM igjen, bilen hever og senker seg raskere. Den var også bedre på fjæringen, tydelig at det har blitt renset opp inni der.
Nå må det no sies at kulene mine er vel litt dårlige, skal skifte/fylle rundt baut. Og forstillingen er også på tur "ut døra" :? .

Merket ingen stor forskjell når jeg kjørte på hydroflush. Det eneste var at den ble litt mykere og bedre på styringa etterhvert som det fikk virke i systemet. Er vel ikke helt tilrådelig å kjøre med det i systemet når det er streng kulde, og merket selv at den ble tyngre på rattet når det var kaldt.

Kjørelengden med Hydroflush er vel satt til 1500-5000 km. Jeg har vel kjørt litt over dette, ca. 6-7000 km, men det har ikke gjort noen skade som jeg kan se/merke.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Post Reply