lekkasje i trykkregulator?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

lekkasje i trykkregulator?

Post by dagmatti »

Hei,

jeg har tydeligvis fått en (liten) lekasje i den dingsen som hoved akk. kula er skrudd i. Dette er vel trykkregulatoren?

Det var en del olje på toppen, der en monteringsbolt går inn i den. Denne bolten var løs, jeg skrudde av en mutter som fester et tykt stålrør i denne bolten, og festet deretter bolten i regulatoren. Men spørsmålet er vel om det i det heletatt kan lekke ut her? Eller er det noe annet som er galt her. :?: :!: :?

Tips? :)


-mattis
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

"lokket" som denne bolten sitter i er fjørbelastet og sitter med en låsering (om jeg forsto formannen rett) dytt ned lokket løsne ringen og ,,,,spjoiing!! Nye o-ringer og sammen igjen :D :D 8)
har masse Citroèn:-)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

aha, så det kan altså lekke ut her da! :P Takk for svar, skal ta av lokket og sjekke. Vet du forresten størrelsen på denne o-ringen? :)


-m
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Har ikke peiling!! Har ikke gjort dette selv men fikk forklart på telefon av Helge. :roll:
har masse Citroèn:-)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

tok av plata. Fant aldri noen låsering? Eller er det noe jeg ikke skjønner her?

Image

Men mens jeg holdt på fant jeg en oring liggende i den ene "koppen" ved gasskulene, der jeg pleier å legge skruer og mutter. O-ringen har ligget der hele tiden mens jeg har hatt bilen. Den passer forbausende bra her:

Image

Er det meningen at den skal være her? Er det bare noen som har glemt å sette den på plass etter å ha skrudd litt?



-mattis
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

:shock: :shock: Passet jo usedvanlig bra!! å kanskje det hjelper? Som sagt har jeg ikke skrudd på denne før, så det er kanskje ikke usannsynlig at jeg har misforstått Helge. Skal studere bibelen. (Frenchie's)
:D
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Image

Tror nok at jeg hadde forstått rett likevel. Skrap vekk lakk/grums press ned lokket og klips ut ringen. Mulig at akk'en må i tvinge/skrustikke, vet ikke.
har masse Citroèn:-)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hm, ja mulig man kan pressen den "skiva" ned, men ikke med bare hendene virket det som. Uansett, den ble faktisk helt tett med den o-ringen! :P heh..


-mattis
Post Reply