fordelerdingsmetallpumpeventil

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

fordelerdingsmetallpumpeventil

Post by s.bjelke »

Ja, nettop.

Det drypper litt LHM fra en plastboks som inneholder en metalldings med noen rør som går hit og dit. Denne boksen sitter over ramma ved høyre fremhjul. Et av rørene som går inn har en lang spiral.
Noen som kan hjelpe meg med hva dette er og hvor rørene går? Og kansje om det er noen kjente feil på denne.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Denne boksen sitter over ramma ved høyre fremhjul.
:shock: :? Hæ? Høyre framhjul? Er da vel ikke andre plastbokser der enn spylerbeholderne?
Mener du ikke venstre framhjul? I så fall så er det sentrifugalregulatoren. Kobler du ut denne så blir bilen veldig lett på styringen. Lekker det fra selve boksen er det nok like greit å skifte den. Men prøv å dra litt på rørnipplene først.
Mvh
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

jonsto wrote:
Denne boksen sitter over ramma ved høyre fremhjul.
:shock: :? Hæ? Høyre framhjul? Er da vel ikke andre plastbokser der enn spylerbeholderne?
Mener du ikke venstre framhjul? I så fall så er det sentrifugalregulatoren. Kobler du ut denne så blir bilen veldig lett på styringen. Lekker det fra selve boksen er det nok like greit å skifte den. Men prøv å dra litt på rørnipplene først.
Mvh
Nei høyre framhjul, rett bak og på innsiden av ramma. Jeg fjernet et plastlokk og der var en dings med to rørtilkoblinger.

Ble egentlig litt overasket fordi jeg ante ikke at det var noe der. :?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Å, fanken. Fremre høydekorektør?
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Saken oppklart. Vi tok det på tlf.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:Å, fanken. Fremre høydekorektør?
Mvh
Jøss finnes en slik under et plastlokk?
Liker ikke at det finnes dingser jeg ikke har sett på CXen min som lever sitt hemmelige uforutsigbare liv.
Bilder?

*halvredd*
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Som jeg sa i et annet svar: Når var det kom hit sa du? Ta en par dager og vær med på en hugging. Da skal du bli kjent med bilen da. :wink: :D
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:Som jeg sa i et annet svar: Når var det kom hit sa du? Ta en par dager og vær med på en hugging. Da skal du bli kjent med bilen da. :wink: :D
Mvh
Ja det var det.
Du vet det Jon at det å avbryte en 1700 kilometers nytelse i en CX med å stoppe for noe annet en å fylle (og med lastebilknappen på dieslpumpa inne selvsagt for å komme i gang igjen fort) krever en mann. Og Noen ganger er svakheten større en viljen og da klarer jeg rett og slett ikke å bremse.

Men en hugge session i kunnskapens ånd er en reell gulerot.
Så jeg skal se om jeg finner en langhelg for en svipptur.
Håper jeg klarer å stoppe før troms.... :roll:
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Ellers så kunne du jo ha abonert på den berømte "gasskula" og fått en fin beskrivelse med bilder laget av Jon :lol:

Eller sjekk arkivet da :wink:

Image
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

s.bjelke wrote:Ellers så kunne du jo ha abonert på den berømte "gasskula" og fått en fin beskrivelse med bilder laget av Jon :lol:

Eller sjekk arkivet da :wink:

Image
Jeg har papirallergi.
Det som ikke kommer digitalt er uønsket. Tenker på de stakkars trærne vet du.

Men skal sjekke det miljøsertifiserte arkivet.
Post Reply