Fordeling av bremsekraft

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

Hvor bor du, og hvor kjøres bilen? Ihvertfall hvis du kjører mye på saltede veier bør du sjekke om ikke feilen ligger foran, ja du bør vel det uansett. Bremsene skal være usedvanlig skarpe på cx'en, hvis de sløve foran og i topp stand bak forundrer det meg ikke om du ser noe slikt som du gjør. Jeg merker veldig stor forskjell på bremene på min bil etter en vinter her i Oslo. Som regel hvis jeg tar ut klossene og gjør rent på våren får jeg vanligvis en aha-opplevelse, selv om bilen ikke hadde dårlige bremser før rengjøringen.



-m
esod
Posts: 10
Joined: Thu 28 Dec, 2006 21:42
Location: Trondheim

Post by esod »

Bor og kjører i Trondheim. Må nok ta en grundig gjennomgang av forbremsene, ja. Kan jo være flere årsaker som virker sammen. Har forresten kjørt bilen på hydroflush for ikke så veldig lenge siden.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har tenkt litt mer på dette problemet. Ender opp med to spørsmål. Kjører du med originale felger? Er de platene forran som styrer luft mot bremseskivene intakte og i orden?
Ellers er du jo hjertelig velkommen en tur til Surnadal. Men ring først. :wink: :D
Mvh
esod
Posts: 10
Joined: Thu 28 Dec, 2006 21:42
Location: Trondheim

Post by esod »

Kjører med originale alufelger. Tror også at platene som styrer luft mot bremsene er OK, men skal sjekke dette.

Ellers takk for invitasjon, kan nok være nyttig å få noen som har kjørt mange CXer til å prøvekjøre og -bremse bilen :)
Post Reply