Samme høydereguleringsventil bak-framme?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

jonaas
Posts: 135
Joined: Fri 26 Mar, 2004 16:01
Location: Randaberg ved Stavanger

Post by jonaas »

Nå har jeg byttet acc.kula samt kuler i alle 4 hjørner. I tillegg demontert og renset bakre høyderegulator og kjører nå på hydroflush.
Kan være interessant å prøve litt med dette før jeg bytter bremseakkumulatoren. Vil komme tilbake med resultat.
C4 og C5
turbo 1
Posts: 59
Joined: Wed 01 Feb, 2006 00:39
Location: 2740 Roa

Post by turbo 1 »

Lykke til :) Det blir spennende å høre hva som virker.



Hilsen Arthur :)
CX GTI Turbo 85, TRD Break 84,TRD T2 87,GTI turbo (skogsvrak 220 hk) 85, BX 19 GTI 87 (skinn / AC), Austin Cambridge a60 64,XM 2,1TD 95 GSA 82
Kim_Jarre
Posts: 16
Joined: Wed 06 Jun, 2007 23:41
Location: Holmlia, Oslo

Post by Kim_Jarre »

Noe nytt etter 8 måneder? Jeg har suselyd i bremseventilen når jeg bremser, og bilen setter seg raskere bak en foran. Har nyfylte kuler og ny bremseakk. Dog kan diravien være tung av og til ved lavt motorturtall, ved manørering ut av parkeringsplass f.eks. der det er mye ratting og bremsing. Har hørt at rask synking bak kan være lekkasje i bremseventilen ja.

Det er jo ikke noe stort problem egentlig, før eller siden synker bilen ned og opp kommer den fort. Men er det riktig at lekkasje i den "prioriterte kretsen" som omfatter bremsene foran kan "stjele ressurser" direkte fra lavere prioritere kretser?

Jeg vet at bakbremsene "mates" fra bakvogna, men prioriteringen i bremsekretsen foran går vel på "førsterett" på trykk fra HP-pumpa via hovedakken? En lekkasje i den prioriterte kretsen vil medføre at de andre kretsene får mindre og senere, men er en direkte overgang mellom systemene mulig med en lekk ventil? :shock: Da ville i så fall trykket i den andre kretsen øke snarere enn å synke, siden primærkretsen etterfylles først?
1988 CX 22 TRS Cassis Nacré
Post Reply