Brist i hydraulikkrør fra hovedakk. til pumpe....

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Torstein
Posts: 9
Joined: Tue 04 Nov, 2003 14:46
Location: Oslo

Brist i hydraulikkrør fra hovedakk. til pumpe....

Post by Torstein »

Hei!
Jeg har fått en sprekk i det litt grøvre (6,35 mm?) hydraulikkrøret som svinger seg som en "S" mellom hydraulikkpumpen og hovedakkumulatoren. :(
Vet noen om man kan ta dette røret fra en hvilken som helst annen CX og? Eller varierer dette fra modell til modell? Jeg har en 1982 mod. CX Athena, men vet om noen nyere 20 trs e.l. som jeg kanskje kan ta dette røret fra, hvis det passer.

Og sitter det noen pakninger som må/bør byttes der hvor rørene går inn ved pumpe og akk.?

Takknemlig for hjelp og hint om jeg greit kan fikse dette selv eller må gå den lange, tunge og kanskje ufruktbare veien til Citroen Norge...
THS
CX
Alfred
Posts: 69
Joined: Tue 13 Apr, 2004 09:05
Location: Fredrikstad

Post by Alfred »

Dette sjekker du fort ved å se på lengden. Jeg tror det først og fremst er forskjell mellom automat og manuell girkasse. Pakningene vil ligge inne i hullet når du drar ut røret, og hvis disse er hele tetter de bra og trenger ikke byttes. :D
Alfred
CX25-croisette aut-1989
TRS22 - 1985
Xantia 1999
C5 - 2003
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

- En stor terrasseskrue er utmerket verktøy for å fiske ut gummipakninger som ikke vi bli med ut. Det er lettere å få satt på det nye røret om du trer pakning på før du stikker det på plass.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Post Reply