cx som ikke vil reise seg...

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Anita

cx som ikke vil reise seg...

Post by Anita »

Hei. Tusen takk for rådene. Nå har jeg prøvd å skru ut den omtalte 13 mm skruen og lot motoren gå i 10 minutter hvor jeg deretter mens motoren gikk skrudde inn lufteskruen. Men, ingenting skjedde, bilen sitter!! I morgen skal jeg prøve igjen, da skal jeg prøve sturla sitt råd i tillegg. Jeg er veldig takknemlig får rådene jeg fikk...håper at min kjære CX snart er på veien igjen. Kos fra Anita :wink:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

De rådene du har fått er gode. :) Men når det gjelder den skruen (det er vel en 12mm nøkkel som må brukes :? )så skulle den iflg. en citroën ekspert ikke være åpnet i mere enn en 3-4 sekunder. Deretter skulle den stenges for å la trykket ta seg opp (hvis mulig). deretter skulle den åpnes på nytt i 3-4 sek. Dette skulle man gjøre en masse ganger. Ta gjerne også litt "Citroën aerobics" når du har fått den til å heve seg. (Kjør den helt på topp og senk den helt ned en del ganger).
Når det gjelder ditt problem Anita, så har du sikkert fått bilen til å heve seg med å fylle LHM i sugeslangen til pumpa. Skulle du mot formodning ikke få det til å virke får du legge inn et nytt spørsmål. :wink:
Lykke til.
Mvh
Guest

Post by Guest »

jonsto wrote:De rådene du har fått er gode. :) Men når det gjelder den skruen (det er vel en 12mm nøkkel som må brukes :? )så skulle den iflg. en citroën ekspert ikke være åpnet i mere enn en 3-4 sekunder. Deretter skulle den stenges for å la trykket ta seg opp (hvis mulig). deretter skulle den åpnes på nytt i 3-4 sek. Dette skulle man gjøre en masse ganger. Ta gjerne også litt "Citroën aerobics" når du har fått den til å heve seg. (Kjør den helt på topp og senk den helt ned en del ganger).
Når det gjelder ditt problem Anita, så har du sikkert fått bilen til å heve seg med å fylle LHM i sugeslangen til pumpa. Skulle du mot formodning ikke få det til å virke får du legge inn et nytt spørsmål. :wink:
Lykke til.
Mvh
Jeg fulgte rådet ditt og nå har CXen reist seg og all hydraulikken funker. Fulgte rådet ditt med å åpne og stenge i 3-4 sekunder. Har tatt Citroen aerobics også. Hjertelig tusen takk for rådet ditt. Fylte også LHM i sugeslangen. Det var dette som gjorde susen. Du fortjener en medalje fra meg, hjulpet en kvinne i nød...hehe

Kos fra anita :wink:
Djuve i Lårdal

Post by Djuve i Lårdal »

Anonymous wrote:
jonsto wrote:De rådene du har fått er gode. :) Men når det gjelder den skruen (det er vel en 12mm nøkkel som må brukes :? )så skulle den iflg. en citroën ekspert ikke være åpnet i mere enn en 3-4 sekunder. Deretter skulle den stenges for å la trykket ta seg opp (hvis mulig). deretter skulle den åpnes på nytt i 3-4 sek. Dette skulle man gjøre en masse ganger. Ta gjerne også litt "Citroën aerobics" når du har fått den til å heve seg. (Kjør den helt på topp og senk den helt ned en del ganger).
Når det gjelder ditt problem Anita, så har du sikkert fått bilen til å heve seg med å fylle LHM i sugeslangen til pumpa. Skulle du mot formodning ikke få det til å virke får du legge inn et nytt spørsmål. :wink:
Lykke til.
Mvh
Jeg fulgte rådet ditt og nå har CXen reist seg og all hydraulikken funker. Fulgte rådet ditt med å åpne og stenge i 3-4 sekunder. Har tatt Citroen aerobics også. Hjertelig tusen takk for rådet ditt. Fylte også LHM i sugeslangen. Det var dette som gjorde susen. Du fortjener en medalje fra meg, hjulpet en kvinne i nød...hehe

Kos fra anita :wink:
Det var kjempebra at du fekk det til ANITA!
:o Må bare innrømme at eg au lærte noko her, hadde ikkje hørt om dette med åpning og stenging i 3-4 sek. Har heller ikkje sjølv hatt behov for å fylle i sugeslangen nokom gong, så det tenkte eg ikkje på.
Som ein kuriositet kan eg nevne at eg har køyrt CX i 20 år!!! samanhengande, og ca 1mill km ( 3 bilar). Har aldri hatt stans grunna alvorlege feil med hydraulikken. Har ikkje ein gong måtta bytta pumpe, ei heller rør. Den CX-en eg køyrde lengst rulla 800 tusen på 18 år, kun bytta gasskuler ein gong.
Meld deg inn i klubben, seees!? :D
anita

hei igjen

Post by anita »

Hei! Takk for alle innleggene! Jo, sånt kan skje. Du har vært heldig med cxen din. Grattis! Joda, jeg vurderer å melde meg inn i klubben snart. Bor i Nord Norge (til deg som spurte). Kanskje jeg kjører på noen av klubbtreffene til sommeren. Håper vi sees!! :wink:

Kos og klem fra cxgirl
Post Reply