LHM

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

LHM

Post by tdbugge »

Skiftet LHM i går og vasket,renset filtrene grundig.Gjorde tanken grundig rein før eg monterte alt på plass igjen.Luftet grundig og tok aerobic 5 ganger grundig.Parkerte bilen i går kveld ca kl 19.Da eg kom inn dit bilen står i dag kl 14.30 i dag hadde den kun siget litt og heilt jamnt.Gjekk gjennom permen i dag der alt er oppført ka som er gjort med bilen siden 1991 og alt er fulgt til punkt og prikke når det gjelder gasskuler,rensing av høydekorruktør og bytting av LHM.Så,dette er jo heilt topp det Jon denne bilen er meget godt vedlikeholdt :D .Tok en test i dag der eg stod opp på hengerfestet etter motor var stoppet bilen seig ned og kom opp igjen etter noen få sekunder.Viser jo bare kor bra trykk det er på akkumulator kula det :D .Ikkje nok med det bilen stod i ro i 30 min og eg gjekk ut å satte på tenninga for å sjekke om trykk lampa lyste.Men,nope kun batteri,oljetrykk som lyste der.Dette minner meg veldig om da disse bilane var nye.Så,her er ihvertfall en ting sikkert ingen indre eller ytre lekkasjer.Tett som det skulle vært nytt. :)
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

:D :D :lol: :lol:
Toppers.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

jonsto wrote::D :D :lol: :lol:
Toppers.
Neste runde blir no åbytte rørene bak og framme pluss lufting selvsagt.Nevnte eg klosser og skiver framme også? :D
Tommy D.Bugge
2514auma
Posts: 33
Joined: Fri 29 May, 2009 10:59

Re: LHM

Post by 2514auma »

Hei; har oppdaget at LHM ikke lenger er LHM, (eller grønn i motsetning til den gamle røde. Det var, så vidt jeg husker bare en type LHM på søttitallet nemlig den grønne). Var innom Mekonen i et annet ærend (hovedlyspærebytte) - og tenkte jeg skulle få med meg et par liter Castrol LHM i reserve. Men de kunne ikke verifisere (gjennom sine lister) at min GS kan bruke Castrol LHM+.

Er det neon som kan gi meg et presist svar på hvilken type LHM jeg skal bruke på min 1979 GSpécial (1130m3)?
Stein T
__________________________________________________________________
Nå: 87 CX GTi, 2x79 GSpecial (+ LS430, LC100, ST1300)
Tidl.: 59 ID, 73 D Super 5, 74(?) GS Breake, 76(?) GS Special, 83 Visa Super E, 85 CX 25 TRI, 74 D Super 5, 74 Pallas inj.
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: LHM

Post by tronde »

2514auma wrote:Hei; har oppdaget at LHM ikke lenger er LHM, (eller grønn i motsetning til den gamle røde. Det var, så vidt jeg husker bare en type LHM på søttitallet nemlig den grønne). Var innom Mekonen i et annet ærend (hovedlyspærebytte) - og tenkte jeg skulle få med meg et par liter Castrol LHM i reserve. Men de kunne ikke verifisere (gjennom sine lister) at min GS kan bruke Castrol LHM+.

Er det neon som kan gi meg et presist svar på hvilken type LHM jeg skal bruke på min 1979 GSpécial (1130m3)?
LHM+ kom samtidig med hydractive-fjæringen på XM og Xantia. Den er forbedret (hva det nå enn måtte bety), og er helt kompatibel med LHM uten +. Fargen er fortsatt grønn.

Pass bare på at de ikke lurer på deg LDS. Den er for C5, og er gulaktig og syntetisk.
Post Reply