Overhale tannstang

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Overhale tannstang

Post by gopp »

Tannstanga i "Kongo-bilen" (burde kanskje kalt den "rotteraceren"), en -91 TGI lekker ut av begge mansjetter. Bilen har stått lenge, så jeg aner ikke om tilstanden på tannstanga, annet enn at den lekker. Er overhaling en opsjon? Jeg ser at nye pakninger og mansjetter koster en drøy tusenlapp fra CX-Basis, men om det er skader på sylindere eller stempel vil jo ikke nye pakninger være nok. Er det vanlig at det er skader på dette, korrosjon eller riper? Bilen har ikke gått mer enn drøyt 100k, men det behøver ikke bety så mye.

Det er litt surt å kjøpe en brukt tannstang, bare for å oppdage at den også lekker, og det er veldig viktig for meg å holde kostnadene nede nå.
Gopp
-----------------
Har no' CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Overhale tannstang

Post by jonsto »

At det er noe galt med tannstangen tror jeg ikke før jeg ser det. Kan du ta og ringe meg så har jeg et par tips. Blir i meste laget å skrive her.
Mvh
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Overhale tannstang

Post by gopp »

jonsto wrote:At det er noe galt med tannstangen tror jeg ikke før jeg ser det. Kan du ta og ringe meg så har jeg et par tips. Blir i meste laget å skrive her.
Mvh
Takk for at du følger opp Jon!

Jeg ringer deg i morgen. Kan du sende meg nummeret ditt på SMS? Mitt nummer er 920 35 444.

Hilsen Marius
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply