Hydroflush i kulda?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Hydroflush i kulda?

Post by Adelsøn »

Jeg har i høst hydroflushet BX'n og hurra! Plutselig sto bilen hele natta uten å synke :) Så ble det kaldt, og nå tar det MYE lenger tid før lampa slukker igjen :( Filterklumpen og tanken er identisk med CX, derfor legger jeg emnet her.
Har kulda noe å si for Hydroflush? Merker ikke noen forskjell på oppførselen til bilen, men lampa kommer og går... Det er litt mye på tanken. Kan det være grunnen til at lampa kommer og går?

Skal flushe bilen igjen for å få ut mer gammal LHM av systemet, spennende å se hva som skjer da...

Vil ellers varmt anbefale en omgang Hydroflush til alle med hydraulikkproblemer.

(Hydro = vann... Burde det ikke hett Petraulikk siden vi bruker olje? Olje og vann er jo bitre fiender og ordet hydraulikk-olje burde dermed være en gedigen selvmotsigelse :P . Joda, jeg vet at "hydraulikk" har å gjøre med at væske setter et legeme i bevegelse. Akkurat som pneumatikk handler om luft/gass. Betyr det at vi kan snakke om hydraulikk når gubben begynner å danse bare han får i seg nok væske? :twisted: Eller at det er snakk om peumatikk når en har spist for mye ertesuppe? Mye rare tanker en gjør seg når en har noen dager fri, hydr, hydr...)
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Hydroflush i kulda?

Post by pål »

Sett på korken og gå å legg deg ;-)


Godt nytt år!!
har masse Citroèn:-)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hydroflush i kulda?

Post by dagmatti »

Hei,

jeg brukte hydroflush på xmen min i desember 2008. Bilen sto ute i -30 en natt, og fungerte helt fint med dette morgenen etter, men den ble noe stivere enn med lhm. I vinter har jeg også brukt den med lhm i -25, og da kan jeg ikke si jeg merket noe forskjell på fjæringen. Nå har den 8 nye kuler, og jeg tok en gjennomskylling med 4 liter white spirite i hele lhm systemet for noen dager siden. Med forbehold om stor slitasje (jeg vet ikke) vil jeg anbefalle white spirite for å få ut møkk. Mulig hydroflush er bedre for å få ut evt. vann i systemet? Fordelen med white spirite er ihevrtfall at en rens tar noen timer fremfor uker, og selv på et nyflushet lhm system så ikke white spiriten særlig ren ut etterpå.. :D

Hvis du har merkelige fenomener bare i kulde er det kanskje vann det dreier seg om?


-m
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Hydroflush i kulda?

Post by citro1cx »

dagmatti wrote:Hei,
Hvis du har merkelige fenomener bare i kulde er det kanskje vann det dreier seg om?
m
dette er et tema som har vært oppe en del ganger, og det som går igjen er at Hydraurincage/hydroflush er tykkere LHM, og derfor blir tregere i kulde.

her en tråd fra noen år tilbake:
viewtopic.php?f=3&t=1480&start=30
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply