Akkumulator tikker fortsatt som ei gammal klokke

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Wiggo

Akkumulator tikker fortsatt som ei gammal klokke

Post by Wiggo »

Har byttet akkumulatorkule, bremsekule og alle fjæringskuler denne uken på verksted.
Fremdeles tikker akkumulatoren hvert 4. sekund.
Verksted mener det må være en innvendig lekkasje enten i styreventil/styrehus eller bremseventil.

Verkstedet sier styreventil er utgått som reservedel.

CX 25 TRI reg. november 84.


Hilsen Wiggo :(
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

For å finne ut hvilken komponent som "lekker", er det vel bare sjekk av retur-rør som gjelder. :wink:

"Styreventil" eller diravi som det også kalles, finnes ihverfall som brukt. Regner med at klubben har!
har masse Citroèn:-)
Wiggo

Akkumulator tikker fortsatt som ei gammal klokke

Post by Wiggo »

Fikk svar fra Classic Parts:
Overhalt styreventil: 1250 + mva
Overhalt bremseventil: 1450 + mva
Lev tid drøyt 2 uker

Ettersom jeg desverre får skrudd minimalt selv, frister det mest med overhalt kontra brukt. Så får verkstedet heller ta jobben med å skifte. De nevnte selv sjekk av retur-rør for å finne kilde.

Er det noen teknisk kyndige som klarer å vurdere tilbudene om overhalt fra Classic; er det sannsynlig at jeg får det jeg trenger og at det holder i 20 nye år? Eller er det sikrere med brukt fra klubben?

Hilsen Wiggo, medl.nr. 6139 :?
Helge MS

Post by Helge MS »

overhalt styreventil til 1250... det er neppe en Diravi enhet du da får... Det er ikke akkumulator du da får ?? Eller sikkerhetsventil kanskje ?

Jeg ville startet med å sjekke høydekorrektørene.. er bilen treg til å heve seg ? Dritt i disse kan skape det du her opplever... ventilen blir stående åpen... vi snakker om veldig små marginer i et system med høyt trykk...
Sliter med det samme på min ene CX. CX Bahsis anbefalte å starte med høydekorrektør.. en veldig interessant erfaring å åpne en slik....

Bremseventilproblematikken er kjent. Men sjekk andre ting først.

Overhalt er helt sikkert bra.

Klubben har naturligvis bruke deler om det er av interesse.

H.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

.. er bilen treg til å heve seg ? Dritt i disse kan skape det du her opplever...
Aaaaahhhh!! Javelja!?
har masse Citroèn:-)
Guest

Post by Guest »

Så har verkstedet konstatert lekkasje i styrehus/diravi.

Overhalt styreventil til 1250,- fra Classic Parts er den nede på tannstanga (dvs ikke styrehus).

Kontakter deg via E-post, Helge.

Wiggo #6139
Post Reply