CX ble høyere og høyere etter som måndan gikk

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
frendall
Posts: 32
Joined: Tue 09 Dec, 2008 19:08
Location: Røkland i Saltdal
Contact:

CX ble høyere og høyere etter som måndan gikk

Post by frendall »

Leitet etter feilen og fant ut at høyde reguleringen den arma mitt under var i feil posijon. Detter er en brake serie 2 turbo. Skruen hadde løsnet så arma den lille sto kl 9 løsnet skruen og forandret arma til kl 12 så var alt ok. Jeg senket den litt under så den hadde bakke klaring på 15 cm til bakken da forsvann vaskebrett duringen også. lol
Har en CX serie 1 1983 og en CX serie 2 1985
Driver med og lager prototyper til vakumforming i plast. Har snekker verksted her og lager vell i grunn det meste da. Men er mekanikker og sveiser som fag for lenge siden..
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: CX ble høyere og høyere etter som måndan gikk

Post by tdbugge »

frendall wrote:Leitet etter feilen og fant ut at høyde reguleringen den arma mitt under var i feil posijon. Detter er en brake serie 2 turbo. Skruen hadde løsnet så arma den lille sto kl 9 løsnet skruen og forandret arma til kl 12 så var alt ok. Jeg senket den litt under så den hadde bakke klaring på 15 cm til bakken da forsvann vaskebrett duringen også. lol
Den har eg aldri gjort noe med men,er det sånn å forstå at den skal stå kl 12 på normal høyde da med andre ord?Lønner seg vel å smøre litt der også iblant?
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: CX ble høyere og høyere etter som måndan gikk

Post by pål »

den skal vel stå mer på 11 eller 13 , og motsatt ( 17 eller 19) ved høy mellomstilling

Smøring er viktig for hele bilen
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: CX ble høyere og høyere etter som måndan gikk

Post by tdbugge »

pål wrote:den skal vel stå mer på 11 eller 13 , og motsatt ( 17 eller 19) ved høy mellomstilling

Smøring er viktig for hele bilen
okey Pål :)
Tommy D.Bugge
Post Reply