En CX blir du aldri klok på ;.)

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

En CX blir du aldri klok på ;.)

Post by jonsto »

Ble tilkalt for å se på en LHM lekasje. Bilen ble startet men ingenting hendte. Altså ingen lekasje. Etter at jeg kom hjem ringte eieren og fortalte at han hadde vært en tur til sentrum (ca. ei mil) og tilbake igjen. Alt virket OK. På neste tur oppdaget han en stor søle under bilen når han hentet den på parkeringsplassen. Fyllte på LHM og kjørte hjem. Jeg tok hengeren og hentet bilen. Mistet nesten en liter LHM med å starte den og kjøre den opp på hengeren.
Vel tilbake i Surnadal ble bilen kjørt av hengeren. Ingen lekasje. Ble parkert over natten. I dag startet jeg den for å kjøre de 100 meterne opp på verkstedet. Regnet med et bredt oljespor etter meg, men nei, ikke så mye som en dråpe. :( Kjørte bilen opp i løftebukken og tok den tilvers med motoren i gang. Ingenting å se. Syntes ene nippelen på koblingsstykket på røret fra bremseaccen sto litt langt ute. Får prøve å trekke litt på den tenkte jeg. Men da fant jeg lekasjen! :shock: Hull i røret ved siste klammeret under indre drivknute.
Første gangen at jeg har sett at en lekasje som skyldes hull i et rør har kommet og gått. :shock: :? For ordens skyld, bremsene var aktivert mens den sto i bukken.
Morro med CX. :D :D
Mvh
Post Reply