Hydraulikkpumpe

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Hydraulikkpumpe

Post by Thomazo »

Mistenker at det kan være noe galt med h-pumpa på min -86 20 RE Break.
Samme hvor mye jeg slakker eller strammer, så slurer (hyler) reima tidvis innimellom (1-2 sekunder av gangen)
Har også merket meg at pumpa blir ganske varm når bilen har gått en stund (så varm at jeg akkurat klarer å holde hånda på den).
Reima er helt ny, det er ingen slark i hjulet på pumpa.... og den gir nok trykk til systemet (fjæring, styring og bremser virker som det skal og nesten umiddelbart etter oppstart).

Bør jeg lete etter en ny pumpe pga sluring og varme?
PS: har bestilt ny hoved-accu-kule da pumpa slår inn alt for ofte - kan dette ha noen sammenheng?
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hydraulikkpumpe

Post by dagmatti »

Thomazo wrote: Bør jeg lete etter en ny pumpe pga sluring og varme?
PS: har bestilt ny hoved-accu-kule da pumpa slår inn alt for ofte - kan dette ha noen sammenheng?
Det er kanskje et skudd i blinde, men likevel: Kan det være at regulatoren regulerer til et for høyt trykk? Da vil pumpa gå tyngre, bli varmere, og den må slå inn oftere... :)


-m
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: Hydraulikkpumpe

Post by Primajor »

Jeg er helt enig med dagmatti...samme symptomer skjedd på en GTI jeg hadde for noen år siden, men jeg byttet både pumpen og akku.
Jeg har noen pumper og akkumulatore, så du prøver...Vi kan gjøre det sammen hvis du orker å kjøre, jeg holder til Sarpsborg.
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: Hydraulikkpumpe

Post by Thomazo »

Etter bytte av akkumulator-kule ble alt så mye bedre :mrgreen:
Den gamle kula må ha vært helt gåen og "overbelastet" pumpa. Med ny kule slår pumpa mye sjeldnere inn og reima har sluttet å hyle.
Post Reply