For mye LHM?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

For mye LHM?

Post by rundgren »

Sjekka nivå i dag, og da så det sånn ut:
Problematisk?
Image
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by ingkogni2 »

Lå bilen helt nede, eller var den helt oppe?
Tanken har overløp, så skal ikke vøre noe problem annet enn at overløpet går rett ut i friluft...

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by pål »

Eller for å si det slik : Med motoren i gang, setter du bilen i høyeste posisjon, når den har heist seg helt til toppen og fyllt akkumulatoren, skal den "tallerkenen" ligge imellom de to røde strekene,,,,
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by jonsto »

pål wrote:Eller for å si det slik : Med motoren i gang, setter du bilen i høyeste posisjon, når den har heist seg helt til toppen og fyllt akkumulatoren, skal den "tallerkenen" ligge imellom de to røde strekene,,,,
Ja, og den eneste faren med for mye LHM på tanken er at det blir søl. :roll:
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: For mye LHM?

Post by rundgren »

Bra det ikke er noe problem, håpte igrunn på det.
Har fått Hydroflush i posten fra Classicparts i dag, så nå er prosjekt full-rens på gang. Håper det hjelper litt på diravi-returen som ikke er helt bra alltid.
Hadde ute kulene på teknisk treff forrige helg, og olja så skitten ut.
Tenkte å rense filtere, og vurderer å ta ut og rense hele tanken - men er det egentlig noe særlig poeng?

Var flink gutt og dobbeltsjekka instruksjonsboka, så bildet er tatt med bil på tomgang etter å ha stått på høyeste stilling i flere minutter.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by hl »

rundgren wrote:Tenkte å rense filtere, og vurderer å ta ut og rense hele tanken - men er det egentlig noe særlig poeng?
Det bør du absolutt, du vil finna mykje grums under plastloket i botnen. Pass på at du ikkje skadar deg på kanten; bruk oppvaskhanskar. Og ikkje mist den vesle bøylen; du kan sjå meir om det her: http://leirdal.info/hydraulikk/skifting.html
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: For mye LHM?

Post by rundgren »

hl wrote:
rundgren wrote:Tenkte å rense filtere, og vurderer å ta ut og rense hele tanken - men er det egentlig noe særlig poeng?
Det bør du absolutt, du vil finna mykje grums under plastloket i botnen. Pass på at du ikkje skadar deg på kanten; bruk oppvaskhanskar. Og ikkje mist den vesle bøylen; du kan sjå meir om det her: http://leirdal.info/hydraulikk/skifting.html
Glimrende side du har der! Lurer litt på hvorfor det er nødvendig å lufte bremsene etter dette? Må skifte bremseskiver+klosser snart p.g.a kast i skiver, så hvis jeg ikke slipper unna lufting tror jeg jeg tar dette samtidig.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by hl »

rundgren wrote:Lurer litt på hvorfor det er nødvendig å lufte bremsene etter dette?
For å få vekk den gamle hydraulikkvæska frå bremserøyrene. :wink:
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: For mye LHM?

Post by givretto »

hl wrote:
rundgren wrote:Lurer litt på hvorfor det er nødvendig å lufte bremsene etter dette?
For å få vekk den gamle hydraulikkvæska frå bremserøyrene. :wink:
-da det ikke er noen sirkulasjon av LHM i selve kaliperen. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: For mye LHM?

Post by dagmatti »

jonsto wrote:
pål wrote:Eller for å si det slik : Med motoren i gang, setter du bilen i høyeste posisjon, når den har heist seg helt til toppen og fyllt akkumulatoren, skal den "tallerkenen" ligge imellom de to røde strekene,,,,
Ja, og den eneste faren med for mye LHM på tanken er at det blir søl. :roll:
...og mindre rust??? :D


-m
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: For mye LHM?

Post by Black Lemon »

rundgren wrote:
hl wrote:
rundgren wrote:Tenkte å rense filtere, og vurderer å ta ut og rense hele tanken - men er det egentlig noe særlig poeng?
Det bør du absolutt, du vil finna mykje grums under plastloket i botnen. Pass på at du ikkje skadar deg på kanten; bruk oppvaskhanskar. Og ikkje mist den vesle bøylen; du kan sjå meir om det her: http://leirdal.info/hydraulikk/skifting.html
Glimrende side du har der! Lurer litt på hvorfor det er nødvendig å lufte bremsene etter dette? Må skifte bremseskiver+klosser snart p.g.a kast i skiver, så hvis jeg ikke slipper unna lufting tror jeg jeg tar dette samtidig.
Det er lurt å ta det samtidig. Dersom det er lenge siden klosser og skiver ble skfitet, bør du la luftenipler og andre skruer og bolter få godgjøre seg med rustløser før du går i gang. Jeg lot det stå et døgn og da gikk det greit å få løsnet det meste.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply