Trykkregulator "svetter"

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Trykkregulator "svetter"

Post by Sturla »

Trykkregulator "svetter", men høres fin ut og leverer trykk tilsynelatende helt fint. Det ser ut til å svette ut under "topplokket" - er det en gummipakning her jeg kan skifte?
:shock:
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by jonsto »

Det er en O-ring der. Lokket er låst med en fjærring. Men det er en kraftig fjær under lokket så du må være forsiktig så det ikke fyker ut i verdensrommet. :wink:
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by pål »

Jeg tok noen bilder når jeg gjore dette for en tid tilbake. "lokket" presset jeg ned i lager-pressa, det er festet med en låsering som du kommer til når "lokket" er nede. Jeg har ikke prøvd dette "løst" så kan ikke si om det lar seg gjøre ;)

Image
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by jonsto »

Tror nok du må demontere hele ventilen ja. Pressa er tingen, men kan også bruke ei god skrustikke. Men som sagt, det er skikkelig spenn på den fjæra. Dette er jo overløpsventilen og den åpner ved 150 eller 155 bar. Er det ikke?
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by Sturla »

Takk for svar, da får jeg prøve om det holder å skifte o-ringen. Er det en spesiell ( :shock: ) eller går det med en universal?
Får prøve å unngå at hele innmaten fyker ut i bane rundt jorden, der er det jo et tiltagende boss problem fra før.

Sturla
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by pål »

Jeg har ikke prøvd med "universal" ringer, men iflg Cit.mekaniker her i byen vil det gå bra, en kort stund. De tåler visst ikke LHM . Det finnes ett org repsett bestående av tre ringer, til den nette sum av ca 150,- orginalt hos citroen.
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by jonsto »

pål wrote:Jeg har ikke prøvd med "universal" ringer, men iflg Cit.mekaniker her i byen vil det gå bra, en kort stund. De tåler visst ikke LHM . Det finnes ett org repsett bestående av tre ringer, til den nette sum av ca 150,- orginalt hos citroen.
Vet du at Citroen fremdeles har det? Du skulle ikke tilfeldigvis ha delenr. også?
Ellers må det vel være en O-ring av oljebestandig gummi.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Trykkregulator "svetter"

Post by pål »

Nei hvordan skal jeg vite det ? Det kan de jo ha slutta med igår!! Jeg har ett sett liggende ettsted, men .... ja du har sett åssen det ser ut i garasjen ;)
har masse Citroèn:-)
Post Reply