Dårlige gasskuler..?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Dårlige gasskuler..?

Post by Primajor »

Fylt sist og byttet alle gasskulene og bakre bærearmer...resultatet er at " rumpa " er lavere enn før, og det merkes uten lass, mao når den er tom...
Kan det være at gasskulene er dårlige selv om de gjør god jobb...?
Hilsen
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by jonsto »

Nei. Gasskulene har vel egentlig ingenting med høyden å gjøre. Har med høydecorrektøren og gjøre.
Mvh
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by knut »

Det sitter et lite stag på stablisatorstaget som påvirker høyderegulatoren. Prøv å løsne det lit on vri på det til du får rett høgde. Skru det så fast igjen.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by jonsto »

knut wrote:Det sitter et lite stag på stablisatorstaget som påvirker høyderegulatoren. Prøv å løsne det lit on vri på det til du får rett høgde. Skru det så fast igjen.
Ikke gjør dette uten at bilen står på en firesøyler løftebukk eller grav!! Får aldri justert det skikkelig om man setter bilen på bukker, og uten bukker er det livsfarlig!!
Er flere justeringer her. Men siden han mener det kom i forbindelse med skifte av gasskuler så mistenker jeg at det må en rengjøring av correktøren til.
Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by tronde »

jonsto wrote: Er flere justeringer her. Men siden han mener det kom i forbindelse med skifte av gasskuler så mistenker jeg at det må en rengjøring av correktøren til.
Mvh
Bakre bærearmer ble nevnt. Da har stabstaget vært løs, og det betyr nok ny justering av høyde.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by jonsto »

tronde wrote:
jonsto wrote: Er flere justeringer her. Men siden han mener det kom i forbindelse med skifte av gasskuler så mistenker jeg at det må en rengjøring av correktøren til.
Mvh
Bakre bærearmer ble nevnt. Da har stabstaget vært løs, og det betyr nok ny justering av høyde.
:o :shock: Jeg har tatt løs en masse bærearmer. Til og med begge samtidig på samme bilen, og har aldri vært nødd til å justere høyden. :wink: :D
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by dagmatti »

Hei,

nei det er ikke nødvendig, men det er heller ikke usannsynlig at klemma ble løsnet, hvis det ble byttet lagre på begge sider samtidig? :)

Det er også mulig at klemma faktisk har vært strammet for lite, og sklidd.
Det er også mulig at lagrene til overføringen er slitt, men rart at det skal komme tilfeldigvis nå da.


-m
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: Dårlige gasskuler..?

Post by Primajor »

Takk for alle som har bidratt med forslag...
Jeg skal ta det ledd for ledd, først skal bytte bakre høyderegulatør og se om det har vært noe forandringer, så justerer etter å ha løftet bilen på 4 søylet løftebukk " Føste gang jeg opplever en fordel å ha en sånn :D " og....Gi tilbakemelding om resultatene...
Hilsen
Post Reply