Høydekorrektør

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Høydekorrektør

Post by ingkogni2 »

Forrige helg så plokka jeg av dekslet rundt høydekorrektøren bak på Athena'n. Oppdaga at infestinga mellom staket og selve ventilen (kuleformet) var løs. Turte ikke å plukke så mye på det da jeg måtte ha bilen operativ og var redd for å ødelegge noe. Bilen har lenge hatt det slik at den ikke kommer opp på max bak om jeg hever den og ikke går i bunn om jeg senker den. Er jo ganske åpenbart at dette er pga at staget var løsna. Etter jeg plokka på det der forrige helg, så er den blitt høgere bak, og nå lyser lysene for mye nedover... Hvordan skal det være festet i sammenkoplinga på korrektøren? Virker som om armen/staget vil sprette av kula om den ikke festes på noen måte...

Skal trekke campingvogn med bilen på Tirsdag eller Onsdag, så bør ha selvjusteringa på høyden i orden til da...

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Høydekorrektør

Post by jonsto »

Den delen av staget som går inn på kula er U formet med åpningen mot høyre. kula skal stå slik festet på ventilen at kula "ligger" med kula mot venstre. Når du setter på ventilen smetter som regel kula greit inn i åpningen på staget. Hvis ikke setter du den inn nedenfra.
Når bilen står i kjørestilling skal kroken på staget som kommer forrfra stå ca. midt i det avlange hullet i andre enden på det staget vi snakket om i sta. Men det visste du sikkert. :wink: :D
Mvh
Post Reply