Akkumulatorkule

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Akkumulatorkule

Post by tdbugge »

Byttet den i dag på GTI'en etter dette gjekk det faktisk 2 min og 20 sek før regulatoren slo inn mellom hver gang.Men synst servoen reagerer tregt når eg var å prøvekjørte bilen litt i dag som feks når eg skal snu og legger over fort. Noen som har det samme på sine biler? Løftesylinderen på høgre side svetter en del der ved returslangen er det tett noen plass da skal tro?
Last edited by tdbugge on Mon 25 Apr, 2011 09:21, edited 1 time in total.
Tommy D.Bugge
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Akkumulatorkule

Post by Göran W »

Har för mig att Jonsto har beskrivet ett inline-filter i DIRAVI som kan bli skitigt och därmed reducera flödet. F.ö. måste du ha ett väldigt bra system för att få den tiden! 8)
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by tdbugge »

Göran W wrote:Har för mig att Jonsto har beskrivet ett inline-filter i DIRAVI som kan bli skitigt och därmed reducera flödet. F.ö. måste du ha ett väldigt bra system för att få den tiden! 8)
Han kommer vel med en kommentar løpet av kvelden tenker eg om eg kjenner han rett :wink:
Tommy D.Bugge
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by hl »

Du kunne kanskje prøva å lata bilen gå 5-10 minuttar på tomgang med lufteskruen open.

(Har du akkurat bytt til sumardekk? Kann vera tyngre å vri på, slik at du fyrst uppdaga problemet etter at du fekk på desse.)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by tdbugge »

hl wrote:Du kunne kanskje prøva å lata bilen gå 5-10 minuttar på tomgang med lufteskruen open.

(Har du akkurat bytt til sumardekk? Kann vera tyngre å vri på, slik at du fyrst uppdaga problemet etter at du fekk på desse.)
Skal prøve på det HL...
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by jonsto »

tdbugge wrote:
Göran W wrote:Har för mig att Jonsto har beskrivet ett inline-filter i DIRAVI som kan bli skitigt och därmed reducera flödet. F.ö. måste du ha ett väldigt bra system för att få den tiden! 8)
Han kommer vel med en kommentar løpet av kvelden tenker eg om eg kjenner han rett :wink:
Du tror det ja. ;-)
Vel det er to små filter i dette systemet. Pluss at det kan være treghet i den sylinderen som utgjør den progresive styringen. Tror kanskje det siste er mest sannsynelig. Har også enkelte ganger kjent at styringen har føles litt tung til å begynne med. Har kommet seg etter en kilometer eller to. Ellers er jo styresystemet omtrent det eneste systemet at Hydroflush virker skikkelig bra på. Oljen sirkulerer jo her, og ikke går bare frem og tilbake.
Mvh
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Akkumulatorkule

Post by knut »

Vel det er to små filter i dette systemet.


Er det mulig, på en forstålig måte, å forklare hvor disse to små filtrene sitter. Hadde vært greit å vite. På forhand takk.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by jonsto »

knut wrote:Vel det er to små filter i dette systemet.


Er det mulig, på en forstålig måte, å forklare hvor disse to små filtrene sitter. Hadde vært greit å vite. På forhand takk.
Egentlig så er det vel tre. To av dem sitter omtrent på samme plass. I forbindelse med den sylinderen som utgjør den progresive styringen Ta en titt her: http://cx.zapto.org/gallery/album137?page=2 og se på de to bildene som er kallt Fig. 1 og fig. 2. (Her er det tre sider med bilder fra da jeg demonterte en DIRAVI enhet). Det siste sitter i denne delen. http://cx.zapto.org/gallery/album266 som sitter festet på torpedoveggen.Den er ganske enkel å se. Det går rør herfra til DIRAVI enheten og flere rør herfra til tannstanga.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by tdbugge »

jonsto wrote:
knut wrote:Vel det er to små filter i dette systemet.


Er det mulig, på en forstålig måte, å forklare hvor disse to små filtrene sitter. Hadde vært greit å vite. På forhand takk.
Egentlig så er det vel tre. To av dem sitter omtrent på samme plass. I forbindelse med den sylinderen som utgjør den progresive styringen Ta en titt her: http://cx.zapto.org/gallery/album137?page=2 og se på de to bildene som er kallt Fig. 1 og fig. 2. (Her er det tre sider med bilder fra da jeg demonterte en DIRAVI enhet). Det siste sitter i denne delen. http://cx.zapto.org/gallery/album266 som sitter festet på torpedoveggen.Den er ganske enkel å se. Det går rør herfra til DIRAVI enheten og flere rør herfra til tannstanga.
Mvh
Den svettinga på høgre løftesylinder hva kan det komme av?Returslangen er på plass...
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by jonsto »

tdbugge wrote:Den svettinga på høgre løftesylinder hva kan det komme av?Returslangen er på plass...
Hvor svetter det fra? Gjør godt rent, har du ikke noe annet så spray til slutt med elektroclean og tørk godt. Da skulle du (muligens) klare og se hvor det kommer fra. Det skal være litt LHM i mansjetten, så det skal ikke mye til før det svetter.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by tdbugge »

jonsto wrote:
tdbugge wrote:Den svettinga på høgre løftesylinder hva kan det komme av?Returslangen er på plass...
Hvor svetter det fra? Gjør godt rent, har du ikke noe annet så spray til slutt med elektroclean og tørk godt. Da skulle du (muligens) klare og se hvor det kommer fra. Det skal være litt LHM i mansjetten, så det skal ikke mye til før det svetter.
Mvh
Ja,skal få sjekket det men det svetter så pass mye at det renner ned på bakken..
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Akkumulatorkule

Post by jonsto »

tdbugge wrote:Ja,skal få sjekket det men det svetter så pass mye at det renner ned på bakken..
Javel. Fikk to tanker i hodet. Hull i mansjetten eller så er det ikke tett rundt plastrørene. Det ene av disse er returrøret (det nærmest kula), det andre er en lufteslange for å få luft inn og ut av belgen når den beveger seg.
Mvh
Post Reply