Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by Thomazo »

God aften!

Jeg postet akkurat denne tråden på Xantia-avdelingen: viewtopic.php?f=30&t=5760
Siden spørsmålet er generelt (for alle Citroën'er med grønt blod) og siden det sikkert er litt mer aktivitet her på CX-avdelingen - tar jeg sjansen på å gjenta spørsmålet her, generelt:

Har fått lekkasje i et hydraulikkrør. Vet dere om noen i Oslo / Østlandsområdet som tar på seg jobben med å bytte dette, litt billigere enn Citroën-verksteder??

(Er Per / "BX-klubben" på Bryn i Oslo fortsatt aktiv?)

Mvh
Thomas Fjeldheim
Tel: nittifem seksten trettifem førtifem
E-post: thomas.fjeldheim (A) gmail.com
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by n10516 »

Jeg har ikke vært hos Per Deren på mange år. Sist jeg kjørte forbi der han holdt til på Bryn så det ut som om huset var jevnet med jorden. søk på nettet etter hans "klubb" har ikke ført frem heller, nettsiden ser ut til å ha forsvunnet. Et søk på internic sin whois database viser at domenet er gått ut.

Det er vel derfor grunn til å tro at han ikke er i sirkulasjon lenger, på dette området i hvert fall.

Jeg sliter litt med å komme med gode forslag til hvor du kan få hjelp til å bytte rørene. Om du kunne bytte dem selv, er det flere som kan lage dem for deg, f. eks. ClassicParts i Arendal eller det er mulig at du kan få dem laget gjennom denne klubben om du spør pent...

Alle autoriserte verksteder med en viss selvrespekt bør kunne klare rørbyttet om de får delene i hånden. Jeg synes 10.000 kr for jobben var mye på et Citroën verksted, men det er mulig f. eks. tanken må ut for å komme til og da blir det jo litt mer jobb. 4.000 kroner for rørene var også mye penger...

Om ikke noen kommer opp med fantastiske forslag, ville jeg forhørt meg på ikke-merkeverksteder. Jeg har gode erfaringer med Bogstad Bilservice i Aurskog, det er tross alt bare "litt forbi Lillestrøm", ikke uhyggelig langt fra Lommedalen hvor jeg forstår du bor, bare noen liter LHM... Ellers kan det jo være lurt å sjekke flere Citroën verksteder...

Jeg håper andre i Oslo området kommer med innspill til deg - lykke til, din Xantia må jo reddes... :D


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by givretto »

Vil tro at Per Deren fortsatt holder på, han monterte ihvertfall nipler og fylte gass på kulene på Xantian min i fjor sommer. Året før fikk jeg kjøpt rør og leid kutte og flenseverktøy av han. Nummeret hans er 92653133. Husk å ringe han etter kl 14, tror han fremdeles jobber om natta.

Han holder ganske så riktig ikke til på Bryn lenger, men på Hovin, ved Shellstasjonen i Grenseveien/Hovinveien (Pr sist jeg prata med'n).

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by Thomazo »

Takk for svar!!

Per hjalp meg med diverse hydraulikk -og annen jobb i "gamle dager" på alt fra DS til CX og BX.
Jeg hører med han, om han fortsatt tar på deg slike jobber.

Mener å huske fra den tiden at det var en kar i Askim(?) som også tok på seg slike hydraulikk-jobber...
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by Black Lemon »

Thomazo wrote:Takk for svar!!

Per hjalp meg med diverse hydraulikk -og annen jobb i "gamle dager" på alt fra DS til CX og BX.
Jeg hører med han, om han fortsatt tar på deg slike jobber.

Mener å huske fra den tiden at det var en kar i Askim(?) som også tok på seg slike hydraulikk-jobber...
Ja du mener vel Stig Lersbryggen? Han skiftet alle rørene på min CX for en god del år siden. Håper han er aktiv ennå da det snart er på tide å skifte rør på XMen også.

Så forøvrig Per Deren i går i sølvgrå XM Break ved Vækerøveien. Han vinket til meg i min sorte XM Break.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by givretto »

Sist jeg snakka med Stig, hadde han gitt seg. Det blei for mye for han. Ikke så rart med de prisene han opererte med...! :mrgreen: 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: Bytte hydraulikkrør - hvem / hvor

Post by Primajor »

Det finnes jo en som holder til Sarpsborg og har greit verksted og grønne fingrer for Citroener med grønt blod, og ikke minst vilje til å få på veien så mange dronninger med grønt blod..Jeg vet at han ikke lager rør men kan jo bytte. Jon Storløkken er jo rørmesteren for CX klubben og han er veldig flink og har forfuftige priser og hjelper alle...
Verkstedet hans har også grønt blod og han kaller det for CX Garden..
Ja ja, det er lov med litt selvskryte når det stemmer.. :)
Velkommen til alle som trenger hjelp...
Send gjerne PM / Ring - SMS til 98686878...
Hilsen
Post Reply