QMI for hydraulikk?

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: QMI for hydraulikk?

Post by pål »

nettopp ja.... det sier vel alt egentlig
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: QMI for hydraulikk?

Post by pål »

Kom plutselig på at det for en tid siden ble "testet" og nevnt her på forumet, noe om magneter som skulle klipses rundt bensinslangen...... dette skulle visstnok sprenge bensinmolekylene og gi bedre forbrenning og forbruk :lol: :lol: :lol:
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: QMI for hydraulikk?

Post by mads »

Hva het han tyskeren med induksjons-tennpluggene(?), tror jeg det var han også hadde. Kjørte snurrbo-CX med falske luftinntak og eksos overalt. Og magneter..
Hadde bare bilfabrikkene gjort seg nytte av noen av miraklene på området burde vi kunne kjøre til månen på en halv kopp kaffe snart. Iii-haa!! :lol:
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: QMI for hydraulikk?

Post by rundgren »

hl wrote:Image
Det er altså denne testen QMI kommer med nokså saklig kritikk av i lenka jeg la ut.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: QMI for hydraulikk?

Post by pål »

Joa , testen er vel ikke akkurat saklig , da man som regel ikke kjører rundt uten olje .
Men derimot det å bruke halvparten av denne testen som "bevis" for at QMI behandlede motorer kan kjøres uten olje blir jo bare tøv :roll: Da man , om man leser hele, ser at det virkelig er det motsatte som skjer,,,
har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: QMI for hydraulikk?

Post by rundgren »

pål wrote:Joa , testen er vel ikke akkurat saklig , da man som regel ikke kjører rundt uten olje .
Men derimot det å bruke halvparten av denne testen som "bevis" for at QMI behandlede motorer kan kjøres uten olje blir jo bare tøv :roll: Da man , om man leser hele, ser at det virkelig er det motsatte som skjer,,,
Tror ikke det er helt slik - det virker som om B&S-motorer en stund ble mye brukt for å demonstrere QMI. B&S prøvde derfor å repetere denne demoen og undersøke motorene etterpå, og rapporten over er fra denne gjentakelsen. Har lest annetsteds at det ikke er helt uvanlig at små motorer som ikke belastes klarer seg relativt lenge uten ordentlig smøring.
M.a.o fremstår både de opprinnelige demoene, og B&S sin repetisjon av demoene, relativt verdiløse.
Å utføre eksperimenter av vitenskapelig kvalitet er ingen spøk - skal man bevise noe må man sammenligne helt, 100%, fullstendig like tilfeller med unntak av faktoren man tester. Det virker det ikke som er gjort her.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: QMI for hydraulikk?

Post by jonsto »

pål wrote:Å da har du selvsagt også sett Briggs sin egen test hvor de tok to motorer av samlebåndet behandlet den ene , tappet begge og kjørte begge paralellt uten olje.......
Beklager å si det , men jo mer jeg leser om dette jo mer sikker blir jeg i å kunne kalle disse produktene for svada,,, og ja , jeg har prøvd selv og
Det er heller ingen som tvinger deg til å bruke dem. jeg har brukt dem så lenge og sett så mye at jeg fortsetter å bruke dem. Jeg blir ikke mistrodd mer for det enn jeg blir gjort narr av fordi jeg kjører Citroën. ;-)
Jeg synes også diskusjonene er tull, prøv selv, og om du mener det fungerer så fortsett og bruk det, mener du at det ikke fungerer så slutt og bruk det. Det er faktisk så enkelt.
Og hvis dere tror at oljeselskapene er interessert i å lage positive tester så tar dere feil. Da ville de jo spenne bein på seg selv. Og i de seriøse testene jeg har giddet å lese så er det i konklusjonen bestandig sagt at det ikke gjør noe galt, så som jeg sa tidligere, prøv, og gjør deg opp en mening selv. Det er ingen som tvinger noen til å bruke hverken QMI, Omega eller noe som helst annet.
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Re: QMI for hydraulikk?

Post by Citrusen »

Enig men Jon. Blir litt som å spørre legen om å høre på kjærringråd eller kost tilskudd. Blir fort bukken og havresekken.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Post Reply