Det spruter fra DIRAVIen!

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Det spruter fra DIRAVIen!

Post by rundgren »

Dukka opp en liten grønn sti etter meg ved parkering i det siste. Snart er jobbgarasjen pent dekorert :-)
Mistanken ble snart retta mot Diravien siden LHMen ikke forsvant i et tempo som underbygget at det lakk like mye hele tiden - det måtte være ved rattbruk det lakk.
Tok ut reservehjulet og filma mens jeg svingte på rattet, og det spruta ganske så godt når jeg slapp og selvopprettinga jobba:
http://www.youtube.com/watch?v=1IftwfW9AN4
Litt vanskelig å si hvilket rør det lekker fra, men virka som en av de "i mitdten.
Har vært ute for lekkasje på returen før, og dette ligner ikke så jeg er redd det er høytrykk (som fontenen tyder på.)
Tips og råd?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Det spruter fra DIRAVIen!

Post by jonsto »

Er nok høytrykk ja. Har du prøvd å dra til på niplene? Ser ut som det kan være det hvite røret. Om det ikke hjelper å dra til så surr en fille rundt det hvite røret og prøv igjen. Spruter det like ille er det et annet rør. Da surrer du rundt et annet og prøver igjen. Når det ikke spruter lenger, men renner fra fillen så har du funnet røret som lekker. Regner med at et rørsett finnes på lageret. Hvis ikke har selvfølgelig jeg. ;-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Det spruter fra DIRAVIen!

Post by rundgren »

jonsto wrote:Er nok høytrykk ja. Har du prøvd å dra til på niplene? Ser ut som det kan være det hvite røret. Om det ikke hjelper å dra til så surr en fille rundt det hvite røret og prøv igjen. Spruter det like ille er det et annet rør. Da surrer du rundt et annet og prøver igjen. Når det ikke spruter lenger, men renner fra fillen så har du funnet røret som lekker. Regner med at et rørsett finnes på lageret. Hvis ikke har selvfølgelig jeg. ;-)
Bra og konkret tips. Takk!
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply