Bremser bak

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Bremser bak

Post by tdbugge »

Bremsene bak er frakoblet hvordan har eiger gjort det. Og hvordan kobler man til det igjen etter man har byttet rørene som trengs. Sikkert dumt spm men.....
Tommy D.Bugge
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Bremser bak

Post by citro1cx »

tdbugge wrote:Bremsene bak er frakoblet hvordan har eiger gjort det. Og hvordan kobler man til det igjen etter man har byttet rørene som trengs. Sikkert dumt spm men.....
Sikker på at bremsene er koblet av? Kan jo hende de er rusta fast. Jeg ville uansett begynt bakerst, og jobbet meg fremover for finne hvor det stopper.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Bremser bak

Post by hl »

Dersom det har vorte bytt røyrer, kann det henda det ligg att ein gamal pakning ein stad og tettar. Forøvreg må bilen stå i øverste stilling når du luftar bakbremsene.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Bremser bak

Post by tdbugge »

citro1cx wrote:
tdbugge wrote:Bremsene bak er frakoblet hvordan har eiger gjort det. Og hvordan kobler man til det igjen etter man har byttet rørene som trengs. Sikkert dumt spm men.....
Sikker på at bremsene er koblet av? Kan jo hende de er rusta fast. Jeg ville uansett begynt bakerst, og jobbet meg fremover for finne hvor det stopper.
Ja, er heilt sikker på at dei er koblet av. Rundgren som fortalde meg det ds eg hentet bilen.
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bremser bak

Post by jonsto »

Da får du spørre Joar om det. Går ikke an å "koble fra" bremsene. Da må han i så fall ha tatt av og blendet et rør. (Og hvorfor har han i så fall satt de ut av funksjon)?
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Bremser bak

Post by pål »

Mener å huske det var Dagkw som gjorde dette som en nødløsning , sikkert pga lekkasje ett sted , er da neppe så himla vanskelig å se selv da.... men man må under bilen , og kanskje følge rørene , for å se hvor/hva som er gjort , finnes ikke noen på forumet her som kan vite noe om dette,,,
har masse Citroèn:-)
dagkw
Posts: 62
Joined: Sat 03 Feb, 2007 17:31
Location: Oslo

Re: Bremser bak

Post by dagkw »

Hepp.

Har bare knekt og tettet igjen røret som går bak til bakbremser fra fordelerting fremme. bytt det også, så bør det være kjempestemning!

Gøy å høre hun trives :)
96 - Xantia Activa Turbo
85 - CX 20 Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bremser bak

Post by jonsto »

dagkw wrote:Hepp.

Har bare knekt og tettet igjen røret som går bak til bakbremser fra fordelerting fremme. bytt det også, så bør det være kjempestemning!

Gøy å høre hun trives :)
Å herre jeremias!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Bremser bak

Post by tdbugge »

jonsto wrote:
dagkw wrote:Hepp.

Har bare knekt og tettet igjen røret som går bak til bakbremser fra fordelerting fremme. bytt det også, så bør det være kjempestemning!

Gøy å høre hun trives :)
Å herre jeremias!

oj.da....
Tommy D.Bugge
dagkw
Posts: 62
Joined: Sat 03 Feb, 2007 17:31
Location: Oslo

Re: Bremser bak

Post by dagkw »

hadde gått gjennom eu kontrollen med fungerende bakbremser, men med lekkasje i bremserør, og gikk gjennom etterkontroll uten lekkasje og uten at de testet bakbremser. Ikke helt etter boka, men det har da kjørt en stund nå. Var ment som en liten provisorie, men ble midlertidig permanent.. Og så var hun solgt.
96 - Xantia Activa Turbo
85 - CX 20 Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bremser bak

Post by jonsto »

Bremser og styring er av de ting man ikke tar snarveier med Dag. Det overlater vi til utenlandske trailersjåfører.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Bremser bak

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Bremser og styring er av de ting man ikke tar snarveier med Dag. Det overlater vi til utenlandske trailersjåfører.
:)
Tommy D.Bugge
Post Reply