Bremseventilen.

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Bremseventilen.

Post by jonsto »

Holder på å skifte rør på en 1989 GTi. Har jo skiftet rør mange ganger, men det er første gang at jeg ser en bremseventil tre rør på oversiden. Røret nærmest torpedoveggen er høytrykktilførselen fra alarmblokken. Det i midten og det lengst fram er til bremsene bak. Jeg kappet disse før jeg ble klar over problemet. Og problemet er: Vet noen hvilket av disse to rørene som går til fordelerblokken for bremsene bak? Den som sitter på venstre side av bakramma.
Har søkt på nettet, men der finner jeg bare den vanlige ventilen med to rør på toppen og to rør under.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bremseventilen.

Post by jonsto »

Da har jeg funnet ut av det. Det fremste røret (nærmest motoren) er til bremsene bak, og det midterste fra fordelerblokken på høyre side bak.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Bremseventilen.

Post by dagmatti »

Hei,

da jeg leste innlegget ditt kom jeg på at jeg hadde sett akurat det same selv på 89 gti turbo 2, da jeg byttet alle rørene på denne. Men jeg klipte av ett og ett rør og byttet. Husket ikke nå hvem som var hvem; men vi burde kanskje skrive en oppdateing til oversikts/bestillingssiden med denne infoen. :)




-m
Post Reply