Knirking i framvognen

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
JKT
Posts: 2
Joined: Thu 24 Jun, 2004 09:01
Location: Trondheim

Knirking i framvognen

Post by JKT »

Når jeg kjører over fartsdumper, knirker det i framvognen. Jeg merker ikke noe galt med fjæringen ellers, men man får jo nesten følelsen av at man kjører hest og vogn. Jeg er faktisk ikke sikker på om det har noe med hydraulikken å gjøre i det hele tatt, eller om det er noe med drivaksling/oppheng/stag etc. å gjøre. Er det noen som har forslag?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

det er ganske mye som kan lage knirkelyder på en gammel bil, som bla. råtten forstilling, løse karroserideler som ligger og gnisser mot hverandre, håndbrekkvajer som ligger og tafser inn i hjulet, dårlige motorfester osv.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Guest

Post by Guest »

Hva med bærearmslager ? Det knirket til meg og, men fikk den tilbake igår. :lol: Jeg er ingen ekspert, men det kan kansje være verdt å sjekke ut... :shock:
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Er det noen lyder når du senker den?
Jeg hadde skikkelig rusten-kirkedør-hengsle-lyd på min før jeg bytta bærearmslagere.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Gummiforingene i den nedre bærearmen har lett for å knirke når de blir slitt. :wink:
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Gummiforingene i den nedre bærearmen har lett for å knirke når de blir slitt.
Dette er vel nesten et uberørt tema her på forumet!?? Har du skiftet disse noen gang Jon? (har du fått ny mailadresse?)
har masse Citroèn:-)
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Skifte av nedre gummiforinger (fluidblocks) er beskrevet på flere sider, også på Knut Steinnes sin side mener jeg, og bra beskrivning på Pontus' CX site. Jeg har skiftet på min forrige CX på HS. De er litt vonde å få ut av armen, men det går. Det hjalp mot knirk, sikkert en noe alle cxer burde få nytt etterhvert.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har du skiftet disse noen gang Jon? (har du fått ny mailadresse?)
Ja, jeg har skiftet dem en gang. Etter oppskrift i gasskule nr. 4. (Har vært medlem ei stund, ja). :wink: :D Nei, jeg har samme mailadressa: jonsto@citroen.nu 8)
Mvh
Post Reply