Hydralik/bremser

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Johan_Ohrvik

Hydralik/bremser

Post by Johan_Ohrvik »

Hei alle sammen Nybakt eier av en CX 22 Trs,
Løgn å fanteri?? :(
Eu kontrol på citroen på Lillestrøm,
Di ringte å sa at kontroll var foretatt ikke bra!!!
Bremser foran og bak var dårlige, samtlige hydralik rør og bremserør foran ,under måtte skiftes de var slerk i høyere bakhjuls oppheng, støt dempnings evnen var ikke bra nok til trots for at kulene ble skiftet i fjor bremseskiver og klotser ble skiftet i 2000 og bilen har bare gått 1000 kmh siden 2000 bilen har under hele sin tid stått i tørt garage totalt har bilen gått 101,000 kmh citroen på Gjøvik bekrefter reparasjoner av bremser samt gasskuler.
Jeg håper ikke det er nødvendig å skifte rør!


Hilsen en frustrert Johan
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Hehe. Velkommen itl CX verdenen. (Om det er din første da?)
Noen ganger kan man like gjerne komme seilende med en flyvende tallerken til biltilsynet og be de sjekke den også. Man får ofte like menigsfyllte "mangler" på denne. :)

Slik som du beskriver CXen din er akkurat slik min er når den står parkert uten motoren igang. Jeg har hørt mange rare historer fra Biltilsynstester før men jeg ville nok kansje bedt om en second opinion hos Citroen eller hos et verksted som kjnner CX ens konstruksjonsprinsipper.

Undersøk om "mangelene" er en årsak av feil diagnose og manglene kompetanse. Er de det så hadde jeg jaggu sendt en regning til biltilsynet med krav om at de dekker den riktige verkstedkontrollen din.

Det eneste som nok vanskelig kan bortforklares er slitte svingarmsforinger på den siden du har slark bak. Men etter 100.000 ? Jeg tviler på det også. Og bremserør? Kanskje og kanskje ikke.....
Test bilen ordentlig.

Og selvsagt... det kan være hydraulikken. Men tvilsomt.
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Jeg ville tatt blen en tur til Citroen og fått dem til å skjekke bremsene og "dempningsevnen". Som citroencx nenver, de andre tingene er ikke så CX avhengig. Det er ikke så vanskelig å lage nye og skifte hyd/bremserør, så fortvil ikke dersom det er tilfelle. :)

Carl Georg
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
Eskild
Posts: 2
Joined: Fri 02 Jul, 2004 13:03

Post by Eskild »

Bilen er da testet hos Citroën på Lillestrøm...?

Mvh
/eskild
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Eskild wrote:Bilen er da testet hos Citroën på Lillestrøm...?

Mvh
/eskild
Åhh javisst....
Merkelige greier....
Endten er det Citroen Gjøvik eller så er det Citroen Lillestrøm eller så vet jeg ikke hva det kan være....
Kanskje til og med bilen.
Ta kontakt med en lokal doktor som er medlem her kanskje??
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Eskild wrote:Bilen er da testet hos Citroën på Lillestrøm...?

Mvh
/eskild
Opps det så jeg heller ikke... :oops:
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Bremser foran og bak var dårlige, samtlige hydralik rør og bremserør foran ,under måtte skiftes de var slerk i høyere bakhjuls oppheng, støt dempnings evnen var ikke bra nok til trots for at kulene ble skiftet i fjor bremseskiver og klotser ble skiftet i 2000 og bilen har bare gått 1000 kmh siden 2000 bilen har under hele sin tid stått i tørt garage totalt har bilen gått 101,000 kmh citroen på Gjøvik bekrefter reparasjoner av bremser samt gasskuler.
Det ser ut som bilen stort sett har stått i ro siden år 2000. Dårlige bremser kan komme av at bremsestemplene henger. Bremse/hydraulikrør forran er sikkert de fra bremseaccen og under gearboksen. Pleier gjerne å ruste. Rørene bakover er i alle fall enkle og skifte. Regner med at det er de to ytterste, men skift alle 4. Sett på kobber nikkel rør. Slarken i svingarmene er arbeidsom men kurant. Synd du ikke bor i nærheten. :wink:
Mvh
Post Reply