Ikke for hard, men for myk!

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har ikke fått studert ventilen nærmere, men oppdaget en ting i går. Kjørte litt raskt :wink: over en fartsdump med en TRS. Den slo faktisk nedi i fronten. Tenkte som så at her har jeg en som er for mjuk i fronten. :shock: Men etter å ha kjørt ca. 60 mil med den i går kom jeg til et annet resultat. Den er ikke for mjuk forran, men for hard bak! :shock: Den fartsdumpen jeg snakket om er en opphøyd fotjengerovergang. Den er så lang at når fronten var kommet over var bakhjulene kommet opp på forhøyningen. Når da bakenden ikke fjæret som den skulle fikk bilen en stupende tendens og (antagelig) slepekrok festene forran tok nedi asfalten. :oops:
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Akkurat det har skjedd meg flere ganger med min TGD, har ALDRIG skjedd meg med andre CX. Tror også det skyldes at den er for hard bak. Har skiftet kuler, men må nok også ta tak i høydekorrektør, det er nok det problemet ligger. De forlengede fartsdumpene er skumle.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Idag tok jeg etpar gamle halveis utkjørte fram-kuler fra break'en og satte bak på Xantia'en :shock: :shock: :D Å jeg lover dere at DS'en er stiv i fjøringa i forhold til det denne bilen er bak! :wink: :D
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

jonsto wrote:. Når da bakenden ikke fjæret som den skulle fikk bilen en stupende tendens og (antagelig) slepekrok festene forran tok nedi asfalten. :oops:
Mvh
har de samme tendensene på min 89 gti, og den er for hard bak. Hadde en lignede opplevelse over en fartshumpene i byen en dag. :cry:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Idag tok jeg etpar gamle halveis utkjørte fram-kuler fra break'en og satte bak på Xantia'en
Pål, nå eksperimenterer du igjen! :wink: :roll: :lol: :lol:
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Pål, nå eksperimenterer du igjen!
Yepp! Og en dag blir jeg rik!! :D :D :D

Alle store oppfinnelser kommer jo som et resultat av eksperimentering, så.....

Men jeg tuller ikke når jeg sier at den ble usansynlig myk, jeg står ved siden av bilen og gynger den opp og ned fra bunn til topp, bare med muskelstyrke uten bruk av triks som å legge på vekta eller noe. Føles nesten som en balong! :shock: Bør nok finne kuler med en annen boring, ja.
har masse Citroèn:-)
Post Reply