Lite trykk

Teknisk om Xantia

Moderator: moderator

tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Lite trykk

Post by tdbugge »

Har fått inn en 95 mod Xantia Activa der problemet er at den ikke vil heve seg foran.Fikk inn bilen i dag og har gjort følgende:luftet systemet,sjekket rør slanger for lekkasjer,tok ut sugeslangen der eg fylte på lhm,når eg trykket med handa på hullet var der veldig lite sug der er nettopp byttet LHM og rengjort filtrene.Har ikke sjekket korrektøren foran og bak skal gjøre det i morgen.Hører ikke at regulatoren slår inn i det hele tatt og det tar meget lang tid før den vil heve seg bak i det hele tatt.Måtte gi litt gass før noe skjedde...bilen er kun gått 120 000 km..eg mistenker enten regulatoren eller pumpa.Noen som har andre ideer??
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Lite trykk

Post by pål »

Sjekk det lille plast-staget mellom leamikken og høydekorrektøren, ikke uvanlig at disse slites og spretter av
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

pål wrote:Sjekk det lille plast-staget mellom leamikken og høydekorrektøren, ikke uvanlig at disse slites og spretter av
Er det foran også pål?Skal man ikke høre regulatoren på disse at den slår inn av og til?
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Lite trykk

Post by pål »

Ja, høydekorrektør i begge ender vet du ;) Jeg hører ikke på frua's bil heller
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Lite trykk

Post by pål »

Å du mener plaststaget? Ja er litt usikker men det er foran på xm'em ihverfall
har masse Citroèn:-)
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Lite trykk

Post by ingkogni2 »

tdbugge wrote:Har fått inn en 95 mod Xantia Activa der problemet er at den ikke vil heve seg foran.Fikk inn bilen i dag og har gjort følgende:luftet systemet,sjekket rør slanger for lekkasjer,tok ut sugeslangen der eg fylte på lhm,når eg trykket med handa på hullet var der veldig lite sug der er nettopp byttet LHM og rengjort filtrene.Har ikke sjekket korrektøren foran og bak skal gjøre det i morgen.Hører ikke at regulatoren slår inn i det hele tatt og det tar meget lang tid før den vil heve seg bak i det hele tatt.Måtte gi litt gass før noe skjedde...bilen er kun gått 120 000 km..eg mistenker enten regulatoren eller pumpa.Noen som har andre ideer??
Pumpa suger ikke, så den er avhengig av fall fra tanken og fysiske lover. Er i allefall sånn på CX, så regner med det er samme opplegget på Xantia....

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:Har fått inn en 95 mod Xantia Activa der problemet er at den ikke vil heve seg foran.Fikk inn bilen i dag og har gjort følgende:luftet systemet,sjekket rør slanger for lekkasjer,tok ut sugeslangen der eg fylte på lhm,når eg trykket med handa på hullet var der veldig lite sug der er nettopp byttet LHM og rengjort filtrene.Har ikke sjekket korrektøren foran og bak skal gjøre det i morgen.Hører ikke at regulatoren slår inn i det hele tatt og det tar meget lang tid før den vil heve seg bak i det hele tatt.Måtte gi litt gass før noe skjedde...bilen er kun gått 120 000 km..eg mistenker enten regulatoren eller pumpa.Noen som har andre ideer??
Glemte å nevne at stopp lampen lyser konstant sammen med trykk lampen..ja,har sjekket nivået.Og som sagt ingen lekkasjer noen steder.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

pål wrote:Å du mener plaststaget? Ja er litt usikker men det er foran på xm'em ihverfall
Ja,var plaststaget eg meinte :D
Tommy D.Bugge
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Lite trykk

Post by Göran W »

Kolla returflöden och remspänning först!!!
Sedan regulatorns filter.
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

Göran W wrote:Kolla returflöden och remspänning först!!!
Sedan regulatorns filter.
Har regulatoren eget filter da?Eller mener du alle filtrene i tanken?
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Lite trykk

Post by pål »

Jaha....når lampa ikke slukker, på Xantiaen vår åpner og lukker jeg lufteskruen på akkumulatorenetpar ganger. Da har den pleid å komme etter.
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

pål wrote:Jaha....når lampa ikke slukker, på Xantiaen vår åpner og lukker jeg lufteskruen på akkumulatorenetpar ganger. Da har den pleid å komme etter.
Har gjort det også mange ganger Pål...skal ned no å rense filtrene.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
pål wrote:Jaha....når lampa ikke slukker, på Xantiaen vår åpner og lukker jeg lufteskruen på akkumulatorenetpar ganger. Da har den pleid å komme etter.
Har gjort det også mange ganger Pål...skal ned no å rense filtrene.
Har funnet problemene systemet er full av dritt da en morkna returslange har komt inni systemet på en annen merkelig grunn.Den slangen hadde eigaren byttet før han kom med bilen til meg.Så,her må korrektørene renses bla...men,blir ikke gjort meg da han vil bare selge den slik den er.Så kom med bud over 5000,- kr meget fin bil. :D
Tommy D.Bugge
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Lite trykk

Post by Göran W »

tdbugge wrote:
Göran W wrote:Kolla returflöden och remspänning först!!!
Sedan regulatorns filter.
Har regulatoren eget filter da?Eller mener du alle filtrene i tanken?
Ja, jag tror det sitter ett litet(!) filter i en av anslutningarna - ungefär som det filter som finns i DIRAVIn på Cx.
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Lite trykk

Post by tdbugge »

Göran W wrote:
tdbugge wrote:
Göran W wrote:Kolla returflöden och remspänning först!!!
Sedan regulatorns filter.
Har regulatoren eget filter da?Eller mener du alle filtrene i tanken?
Ja, jag tror det sitter ett litet(!) filter i en av anslutningarna - ungefär som det filter som finns i DIRAVIn på Cx.
ok Gøran :)
Tommy D.Bugge
Post Reply