Lexia - ABS

Teknisk om Xantia

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Lexia - ABS

Post by pål »

Jeg har endelig godt til anskaffelse av Lexia3 diagnose-utstyr , installert en egen pc , aktivert og gode greier.
Ved første oppkobling på min -97 Activa Tct , fikk jeg opp en hel haug av gamle feilkoder , og slettet de etter tur, men :
Lexia påstår at bilen ikke har ABS , noe som selvsagt bare er tull , og ved feilavlesning direkte på enhet , oppnåes ikke dialog med ABS-enheten.
Hva er feil? er hele ABS-hjernen død?
har masse Citroèn:-)
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Lexia - ABS

Post by tronde »

pål wrote:Jeg har endelig godt til anskaffelse av Lexia3 diagnose-utstyr , installert en egen pc , aktivert og gode greier.
Ved første oppkobling på min -97 Activa Tct , fikk jeg opp en hel haug av gamle feilkoder , og slettet de etter tur, men :
Lexia påstår at bilen ikke har ABS , noe som selvsagt bare er tull , og ved feilavlesning direkte på enhet , oppnåes ikke dialog med ABS-enheten.
Hva er feil? er hele ABS-hjernen død?
Hvis du har den store 30-polige diagnosekontakten, kan det være dårlig kontakt der. Hver enhet har sin egen pinne, og mye gøy kan skje...
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Lexia - ABS

Post by n10516 »

Hei!

Jeg tør ikke uttale meg om det du lurer på... Men jeg vurderer selv å anskaffe Lexia3. Ser at på Alibaba er det mange kinesiske leverandører som tilbyr Lexia til hyggelige priser, men hvor kjøpte du den - og hva måtte du betale?


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Lexia - ABS

Post by pål »

Med den 30-polige ,,, mener du den firkanta som sitter i sikringsboksen eller den runde som sitter mellom interface ?
Uansett så funker det fint på den andre Xantiaen jeg har stående her.. men best å sjekke sikkert. Jeg har målt meg frem til at en sensor måtte byttes , og har byttet den (ohm-meter i kontakten på hjernen) , men lampa lyser fortsatt . Jeg har sjekket sikringene både inne , og i motorrommet.

Ja det er vel såvidt jeg kan skjønne kun slike Kina piratversjoner ute , da de orginale koster lfere titusener (eller det var kansje programvara det )
Jeg kjøpte hos dx.com , ikke den billigste jeg har lest om , men de hadde med alle kabler + dvd med program :)

http://dx.com/p/pp2000-v23-25-lexia-3-v ... 684?item=3
har masse Citroèn:-)
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Lexia - ABS

Post by Göran W »

pål wrote:en sensor måtte byttes , og har byttet den (ohm-meter i kontakten på hjernen) , men lampa lyser fortsatt
Du vet att du måste köra efter bytet? Måste upp i minst 30 kmh för att lampan ska släckas.
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Lexia - ABS

Post by tronde »

pål wrote:Med den 30-polige ,,, mener du den firkanta som sitter i sikringsboksen eller den runde som sitter mellom interface ?

Jeg tenker på den som sitter i bilen. Xantia kan også ha standard OBD-kontakt. Siden det virker på en annen bil, er vel kontakten OK.

Nå må det sies at diagnosesystemet til PSA ikke er verdens mest stabile. Jeg har lest ABS på XM som merkeverkstedet ikke klarte å lese med original Lexia og interface.
Post Reply