En til

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Jasså? Skal du selge deg ned? Skal følge spent med i "til salgs-avdelingen" her på forumet!
Plass og tidsproblemer, Robert. Begynner å bli en gammel mann vet du. :wink: :roll: :D
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Robert wrote:dagmatti,
jeg fant lister på klubblageret på Årnes sammen med Geir nå nettopp. Der fins det til venstre side også - både lista i overkant av vindu, i forkant av vindu og jeg mener bestemt at jeg så en til underkant også. Tror nok det er den som er i framkant av vinduet (mot C-stolpen) som er vanskeligst å få tak i - siden denne er borte fra 81/82 og utover. Kjapp deg, så blir de dine! :)
Hei,

ok, skal ringe ikveld. :) Har spurt etter slike flere ganger, men har aldri vært med og rotet rundt. :P hehe. Jeg husket feil, det var på høyre side jeg manglet, og den i fremkant ja. De andre har jeg. :)



-m
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Gratulerer med flott veteranbil, Robert!
Blir dette Norges eldste registrerte CX?
Gleder meg til å lese historien om bilen og turen i neste Citrophile.

Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

jonsto,
du må være tidenes mest busy pensjonist!
har båt-businessen tatt helt av nå i etterkant av messa da?

dagmatti,
jeg lette ganske lenge for å finne lista i framkant av høyre bakre sidevindu, men jeg tipper at det er minst en til der. jeg må kanskje på lageret igjen for å finne blinklys til forskjermene - hvis biltilsynet krever det... om du vil, kan jeg samtidig se etter list til deg. en annen løsning er at hele list-beholdningen blir tatt med til delemarkedet på treffet. det er mye rart der! til og med noe i originalemballasje.

thomazo,
jeg tror nok det muligens finnes eldre - i alle fall like gamle CX på skilter her i landet, men neppe en like gammel pallas - siden denne er en slags prototype-pallas uten pallas-blingbling under sidevinduene, med super-kapsler, og tekstil som ikke ligner fiskebeinsmønsteret fra pallas. bilen er produsert i april/mai '75, mens pallas først ble offisielt lansert i september.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!

Ja, supert om du ser etter en, har jaktet på en lenge egentlig. :) Er også interessert i speiler, men der har jeg ihvertfall noen å velge i. :-)

Si ifra neste gang du drar, så slenger jeg meg med hvis det passer. :-)



-m
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

dagmatt,
det ser ut til at jeg i farta har tatt med to lister.
har du helt blanke, eller med silkematt lakkert felt/fals inn mot vindusflaten?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

skeken wrote:
Er det forresten mulighet for tidsriktige skilter (både nummerering og fonter)?
dette har myndighetene vært råsære på. Så lenge bilen ikke er vetranmodell for 1971 har det ikke vært mulig å få "gamle" skilter på.

men....
fra uke 23 i 2005 kom denne nyheten:
DU KAN NÅ FÅ PRODUSERT VETERANSKILTER TIL KJØRETØYER FRA 1971 TIL 1977! Vi har de originale skiltene som ble produsert fra 1971 til 1982. Kjøretøyet må være 30 år eller eldre for å få bruke disse skiltene!
Disse skiltene er rekvisisjonspliktige, du kan derfor IKKE bestille dem selv på bestillingskjemaet under! Ta kontakt med oss for priser og informasjon om hvordan du kan få tak i denne typen skilt!
les mer om dette her: http://www.latorskilt.no/pages/bestilli ... teran.html
Litt over middels interessert i Citroën cx!
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

lista er helt blank, samme som støtfangerene. Ikke lakkert, og ikke matt. :)



-m
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

dagmatti wrote:Hei,

lista er helt blank, samme som støtfangerene. Ikke lakkert, og ikke matt. :)



-m
Da har jeg en list til deg her! :)

Vil du ha den i posten eller? Papprør....
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote:
skeken wrote:
Er det forresten mulighet for tidsriktige skilter (både nummerering og fonter)?
dette har myndighetene vært råsære på. Så lenge bilen ikke er vetranmodell for 1971 har det ikke vært mulig å få "gamle" skilter på.

men....
fra uke 23 i 2005 kom denne nyheten:
DU KAN NÅ FÅ PRODUSERT VETERANSKILTER TIL KJØRETØYER FRA 1971 TIL 1977! Vi har de originale skiltene som ble produsert fra 1971 til 1982. Kjøretøyet må være 30 år eller eldre for å få bruke disse skiltene!
Disse skiltene er rekvisisjonspliktige, du kan derfor IKKE bestille dem selv på bestillingskjemaet under! Ta kontakt med oss for priser og informasjon om hvordan du kan få tak i denne typen skilt!
les mer om dette her: http://www.latorskilt.no/pages/bestilli ... teran.html
Kjempebra!
Kan man velge et tidsriktig nummer også? Ikke bare typografi - men selve nummerserien? Fikk litt tvetydig svar hos biltilsynet i dag på akkurat dette...
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Robert wrote:jonsto,
du må være tidenes mest busy pensjonist!
har båt-businessen tatt helt av nå i etterkant av messa da?

.
For å være litt "off topic" her også da. :wink: :D Du får følge med her så ser du hva vi styrer med: http://www.boatimport.no/
mvh
jørnikkeno
Posts: 104
Joined: Fri 02 Jun, 2006 10:56
Location: Sande i Vestfold

Post by jørnikkeno »

Gratulerer med en (til) flott bil Robert.
Da har vel du de 2 peneste i norge da.... :D
(Neida jeg er ikke missunnelig) :oops:
Jørnikkeno

1986 CX22TRS
1986 CX25GTi TURBO (prosjektet)
92 XM2,0i Break 04 C5 1,8 16v Break konebil
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

jørn,
det er nok diverse småtjafs her og der - den blå kan bli svært pen, men er mest interessant pga. at det er en svært tidlig pallasutgave. chassis er ekstremt bra (rustrfritt), km stand er lav, men det er dessverre noe "lurv" på et par av dørene (falsen der ytterplate er bretta opp under). Diverse lakksår og et par småbulker på en bakskjerm er det også. Og deler av interiøret har fått litt vel mye sol. jeg har sett flere penere cx til lavere pris her til lands, men ikke like gammel (ur). dessuten er denne fargen en av mine favoritter.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote: Kan man velge et tidsriktig nummer også? Ikke bare typografi - men selve nummerserien? Fikk litt tvetydig svar hos biltilsynet i dag på akkurat dette...
dette har jeg forhørt meg om, men i likhet med deg ikke fått noe fornuftig svar. har en 84 modell som desverre faller utenfor denne ordningen som jeg gjerne skulle hatt tidsriktige skilt på. I ditt tilfelle ville eksempelvis helt tidsriktig Oslo registering være omtrent som denne (min 1. cx, en 75 2000 super):

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

Ellers er vel Akershus-registrering ingen dum idé (C-skilter). CX (Jessheim) er ikke tatt i bruk ennå, de er fortsatt på CV...

På før 1971-skilter er det mange nyimporterte som har overtatt nummerne til den som opprinnelig hadde skiltet (bla. flere eldre Porscher). Hvis det er mulig også på dagens nummerserie, er f.eks. CC22000 ledig, har tilhørt en `71 Opel Rekord som er kjørt i pressa.

Ah, fikk lyst på ur-CX nå gitt! :D
Post Reply