Storprosjekt.

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Jepp, kjenner til det rommet ja. Bruker å ta strøsand der når jeg har behov for det. :roll: :wink: :D
Har du snakket med broderen om bilen forresten?
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

nei, aner ikke hva han driver med. :shock: :?

btw. Jeg ringer deg en dag, antakeligvis imorgen. Bremserørene du lagde passer nok bra, men vi trenger flere. :lol: Demonteringen av de gamle var ikke uten problemer... :D



-m
Martin Monsvik

Post by Martin Monsvik »

Fantastisk å se hva du får til å lage av nye deler! Men hva kan man få kjøpt av ferdige karosserideler? Har du et tips om hvor man eventuelt kan henvende seg for kjøp? Selv har jeg mye rust i den doble bunnen under batterikassen under venstre framskjerm, og i den doble bunnen under luftfilteret på høyre side. Må jeg få laget nye deler eller er det deler å få kjøpt? Det er en 86 mod turbodiesel break.

Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Vet egentlig ikke hva som er å få kjøpt, men er nesten 100% sikker på at de ikke er å få gjennom Citroen. CX Basis kanskje. Får se om noen andre vet. Prøv gjerne en forespørsel på Citroen akuten.
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Der skulle det vel vera enkelt å laga til noko sjølv, det treng jo ikkje bli pent. Rettnok byrjar ein her å rota med deformasjonssoner, men alt vil vel vera betre enn slik det er no.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

sist jeg sjekket hadde Mekonomen noen deler ihvertfall. Det dreide seg om bakskjerm begge sider, kanal begge sider, og dørplater. Aner ikke hva man får med dersom man kjøper dette, eller om de kanskje kan skaffe andre ting også (f.eks. har de hatt deler tilbakluka vet jeg). Sikkert verdt å ringe dem om man trenger noe (de har bra webside med dele/bil-søk også), de er stort sett billige og raske.



-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Tok en titt på mekonomen katalogen. Det er nok bare nedre del av bakskjermen. Altså den lille biten mellom døra og hjulluka. :wink: Når det gjelder dørplata tror jeg det er repp. delen til den også. Altså en del på ca. 10 - 12 cm. Opp til den lille knekken som er nederst på døra. Kanalene (dørstokkene) er grei.
Tror CX basis har noe mer. Klokkerholm hadde repp. del til bakluka på Berline men ser ut til å være sluttsolgt.
Men se her Martin Monsvik:

Image

Image

Pris på den første er 82,17 Euro og den andre 157,70 Euro.
Hele CX basis katalogen finner du her. http://cx-basis.de/eshop/index.php?language=en
Mvh
Martin Monsvik

Post by Martin Monsvik »

Hei
Dette var jo akkurat hva jeg er på jakt etter, takk for tipset

Mvh
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Kjempefett

Post by CarlT »

Hei Jon

Kjempegøy å se på!

mvh
Carl Georg
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Kjempefett

Post by jonsto »

CarlT wrote:Hei Jon

Kjempegøy å se på!

mvh
Carl Georg
Heisann Carl. Morro å se at du er innom sidene. Får du inspirasjon til å begynne på et nytt prosjekt kanskje?
Mvh
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Re: Kjempefett

Post by CarlT »

jonsto wrote:Heisann Carl. Morro å se at du er innom sidene. Får du inspirasjon til å begynne på et nytt prosjekt kanskje?
Mvh
Det er alltid moro å sveise.:) Men jeg har dessverre ikke noe sted å stå lenger.

Men jeg har veldig lyst på CX igjen så jeg blir kanskje nødt... hehehhe

mvh
cg
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Da er venstre innerskjerm også snart ferdig.

Image
Image

Mangler ei plate på innsiden enda.

Image

Har vel snart brukt 3 m2 med blekk. Kjøper ny plate i dag. :) Er greit når nærmeste nabo har blekk på tonnevis. :wink: :D
Mvh
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

VERY NICE!!!

Ja det er helt sykt å mye materialer det går med. Jeg brukte en hel plate, og 1,5 flaske med gass..

Men så blir det bra da. :)
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Forresten, på innerskjermene bak påp siden i forkant er det et stort hull. Ca. 8 - 10 cm i diam. Der er det limet inn ei luke. Kan noen finne en brukbar forklaring på hva dette hullet er til? Er en av mange rustfeller.Det er det hiullet du ser poå høyre siden her.


Image

Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Da er begge innerskjermene bak ferdig sveiset.

Image

Image

Image

Så da er det vel bare å starte på resten. :roll: :D

Image

Mvh
Post Reply