Prosjekt Prestige Turbo

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Stikk heller til en bilrekvisitahorhandler og kjøp kontaktfett, da er du sikker på at det du smører fintfølende CX-kontakter med er det rette :wink: .
Det bruker jeg på alle mine Citroener og hengerkontakter.

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
ArneH
Posts: 110
Joined: Mon 10 May, 2004 22:03
Location: Førde

Post by ArneH »

tdbugge wrote:
Robert wrote:
Bilen var vel ikkje levert ny frå Stårheim, Bugge? Var det ikkje bruktimport? Stemmer det at dei tok inn 2 nyare brukte Prestige Turbo frå Tyskland?
etter slik eg forstod det på pappa blei en bil spesialbestilt hos importøren da Stårheim hadde en kunde eller 2?Pappa solgte for dei den tiden.Han var selger der ifra 77-88.
Har høyrt at det totalt kan vere tekne inn tre stk? av denne typen til landet og at to av dei vart selde samtidig av Stårheim. Det seiest at to representantar frå importøren leverte dei direkte til kundane, men det har eg ikkje fått bekrefta. Nokon som veit om skjebnen til den eller dei andre? Min gjekk rundt på taket første året og vart svært skada, og det vart importert erstatningsbil som vart brukt til å bygge den opp på nytt. Min bil har dermed fått nytt chassisnummer iflg vognkortet. Trur nok at ein del problem vedr. kronisk lekkasje ved bakre siderute + mangefull montering av vinyltaket skriv seg frå ikkje heilt vellykka verstadarbeid på Stårheim.
Eg kjøpte bilen av ein politimann i Florø. Han hadde brukt bilen i teneste også, så den var registrert som utrykningsbil før omregistrering på meg. Det gjorde faktisk omregistreringa meir omstendeleg enn vanleg.
Arne Håberg
------------------
-86 Prestige Turbo http://www.cxprestigeturbo.blogspot.com/
bruksbil: -03 C5 2,2 HDI
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Stemmer det Arne da er det den bilen du har som eg kan hugse pappa fortalde at den bilen var det en politimann som eide fra Florø.Og eg kan også huske at den var meget skadet og Stårheim fikk et stort oppdrag å bygge opp igjen bilen.
Tommy D.Bugge
ArneH
Posts: 110
Joined: Mon 10 May, 2004 22:03
Location: Førde

Post by ArneH »

tdbugge wrote:Stemmer det Arne da er det den bilen du har som eg kan hugse pappa fortalde at den bilen var det en politimann som eide fra Florø.Og eg kan også huske at den var meget skadet og Stårheim fikk et stort oppdrag å bygge opp igjen bilen.
Men det var nok ikkje politimannen frå Florø som kjøpte bilen ny og fekk den reparert. Meiner det var ein fiskeoppdrettar. Men dette skal eg med tida skaffe meg full historikk omkring.
Arne Håberg
------------------
-86 Prestige Turbo http://www.cxprestigeturbo.blogspot.com/
bruksbil: -03 C5 2,2 HDI
Erik S
Posts: 115
Joined: Mon 23 May, 2005 12:54
Location: Larvik

Post by Erik S »

kjetil wrote:Stikk heller til en bilrekvisitahorhandler og kjøp kontaktfett, da er du sikker på at det du smører fintfølende CX-kontakter med er det rette :wink: .
Det bruker jeg på alle mine Citroener og hengerkontakter.

Kjetil S
Ja, jeg kjøper også min hvite vaselin som kontaktfett på verkstedrekvisitasjappa, ja...

Erik S
-82 CX 2.4 IE PALLAS
-76 2CV6 SPOT
-76 BL PRINCESS 2200HLS
-72 AR GT1300J ZAGATO
-71 SM 2,7
-68 Lancia Fulvia Sport
jamag
Posts: 142
Joined: Sat 08 Jul, 2006 00:02
Location: Stavanger
Contact:

Post by jamag »

Jeg har blitt anbefalt et silikonfett som heter MS4 og produseres av Dow Corning. Det var det lokale bilelektro-verkstedet som ga meg det tipset..

Jeg bruker ikke annet, men vannfri vaselin gjør sikkert også nytten. Det er også et stort poeng å rense kontaktene før de settes inn med fett.

Jan Magne
____________

Litt for mange CX'er..

____________
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

jamag wrote:Jeg har blitt anbefalt et silikonfett som heter MS4 og produseres av Dow Corning. Det var det lokale bilelektro-verkstedet som ga meg det tipset..

Jan Magne
Hvis man får tak i den, så er det et riktig godt valg. Forskjellen i praksis i bil er at silikonfettet ikke renner bort når det blir varmt, eller blir stivt i kulde slik som vaselin gjør, men hvit vaselin er fortsatt et greit alternativ.

Nå heter vissntok MS4 DC4.

Würth har også noe liknende som er bra, men jeg husker ikke navnet.

Selv har jeg brukt silikonfett på kontakter som har koplet støm til bøyer som ligger og skvulper i salt sjøvann i månedsvis uten noen problemer.
Post Reply