90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

jonsto wrote:
tdbugge wrote:Da var det regreima som var synderen den hadde hoppet over et hakk.Startet motoren i kveld og den gjekk heilt fint :D
Fortsatt intressert Schei? :wink:
Tror du må ta entelefon til ham. :wink: :)
Jepp,skal gjøre det :)
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Ja,da hadde eg en liten tur med bilen i dag og den går fint i forhold til tidligare da gjekk den meget ujevnt.Men,går fortsatt hardt,så skal gå over ventilane en atter gang med føleblad.Er det ikke det som er årsaken selger eg bilen slik den er..eg har ikke mulighet til mer dessverre pga plassmangel..så,om noen er intressert er det bare å ringe meg på tlf:99424202
Gav selv kr:5000,- for bilen og om dere har eller søker på forumet her så ser dere hva som er gjort med bilen siden det.Motor ble overhalt for 2,5 år siden.Bilen ble kostet på ca:11 000,- hos jonsto.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:Ja,da hadde eg en liten tur med bilen i dag og den går fint i forhold til tidligare da gjekk den meget ujevnt.Men,går fortsatt hardt,så skal gå over ventilane en atter gang med føleblad.Er det ikke det som er årsaken selger eg bilen slik den er..eg har ikke mulighet til mer dessverre pga plassmangel..så,om noen er intressert er det bare å ringe meg på tlf:99424202
Gav selv kr:5000,- for bilen og om dere har eller søker på forumet her så ser dere hva som er gjort med bilen siden det.Motor ble overhalt for 2,5 år siden.Bilen ble kostet på ca:11 000,- hos jonsto.
Det som står igjen er nedre bærekule høgre side,indre styreledd,skiver og klosser foran og sveise rust på øvre del av skjermen venstre bak..på toppen der teppet ligger.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
tdbugge wrote:Ja,da hadde eg en liten tur med bilen i dag og den går fint i forhold til tidligare da gjekk den meget ujevnt.Men,går fortsatt hardt,så skal gå over ventilane en atter gang med føleblad.Er det ikke det som er årsaken selger eg bilen slik den er..eg har ikke mulighet til mer dessverre pga plassmangel..så,om noen er intressert er det bare å ringe meg på tlf:99424202
Gav selv kr:5000,- for bilen og om dere har eller søker på forumet her så ser dere hva som er gjort med bilen siden det.Motor ble overhalt for 2,5 år siden.Bilen ble kostet på ca:11 000,- hos jonsto.
Det som står igjen er nedre bærekule høgre side,indre styreledd,skiver og klosser foran og sveise rust på øvre del av skjermen venstre bak..på toppen der teppet ligger.
Blir til at eg tar av toppen for å undersøke mer.
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by pål »

Ventilene blir sjelden ødelagt, men derimot støtstenger...... mye enklere og ikke minst billigere og ta av vippearmsakslingen og løfte ut støtstenger for kontroll.
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

pål wrote:Ventilene blir sjelden ødelagt, men derimot støtstenger...... mye enklere og ikke minst billigere og ta av vippearmsakslingen og løfte ut støtstenger for kontroll.
Den er grei Pål.Gjør det i første omgang.
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by jonsto »

Og støtstenger går det helt greit å rette i skrustikka og med en passe stor hammer. :wink:
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Og støtstenger går det helt greit å rette i skrustikka og med en passe stor hammer. :wink:
Mvh
Som der vet har denne bilen lagt for salg på finn der eg fikk en CX kjenner som ville ha bilen heilt til han hadde fått pratet med Autovie der deres teori var at muligens har forkammeret løsnet.Da er mitt spørsmål om det er noen her som har vært borti dette før og vet hvordan man skal gå riktig fram for å fikse det?Noe for deg Pål og Jon??Uansett send meg en e-post eller ring meg så eg kan få en teori på hvordan eg skal gjøre ting riktig.Ser slik at eg beholder denne og GTI'en som eg enda ikke har fått hentet.Lurte på en ting til er det bare eg som bor i Ålesund som er aktiv i CX miljøet?Men uansett om noe vil ha Breaken så er det bare å komme med bud...har egentlig en svoger som maser på meg at eg får kun ha 1 bil i gangen på verkstedet.
Tommy D.Bugge
Post Reply