90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Da er eg blitt eigar av denne bilen som stod til salgs på Lillehammer.Blir henting slutten av mnd tenker eg sammen med Jon :D

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16
Last edited by tdbugge on Thu 01 Apr, 2010 22:01, edited 1 time in total.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:Da er eg blitt eigar av denne bilen som stod til salgs på Lillehammer.Blir henting slutten av mnd tenker eg sammen med Jon :D

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16
Da er bilen hentet og på plass i Surnadal forløpig :D
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by pål »

Å turen gikk bra? :D :)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Som en drøm. Ble bedre og bedre etter hvert. Til og med 2 gearet ble bedre etterhvert. Går an å få den i gear nå med god hjelp av dobbel clutching og mellomgass. :wink:
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Som en drøm. Ble bedre og bedre etter hvert. Til og med 2 gearet ble bedre etterhvert. Går an å få den i gear nå med god hjelp av dobbel clutching og mellomgass. :wink:
Mvh
:D
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by pål »

Høres bra ut :-)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
Ja,ikke sant... :wink:
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
jonsto wrote:Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
Ja,ikke sant... :wink:
Noen bilder her:http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
tdbugge wrote:
jonsto wrote:Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
Ja,ikke sant... :wink:
Noen bilder her:

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
No er eg spent fikk du tid til bilen i dag Jon? :)
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Han som skal hente den andre kommer ikke før i morgen. Er litt for kalt der borte også. Frøs hjem igjen forholdsvis fort. Men fortvil ikke unge mann. Den står først på kjøreplanen etter jul. Håper det blir litt bedre temp. 5 grader er litt for liten temperatur og jobbe i. :( Andre preserende ting også ifølge fruen. :roll:
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Han som skal hente den andre kommer ikke før i morgen. Er litt for kalt der borte også. Frøs hjem igjen forholdsvis fort. Men fortvil ikke unge mann. Den står først på kjøreplanen etter jul. Håper det blir litt bedre temp. 5 grader er litt for liten temperatur og jobbe i. :( Andre preserende ting også ifølge fruen. :roll:
Mvh
Den er godkjent Jon :) ...er jo tross alt Jul no.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Skal bli spennende å få den på bukk. Blir vel i slutten av uka eller begynnelsen av neste. Rustfri bakluke står og venter. Riktignok hvit, men lakk er å få kjøpt. :wink: :)
Mvh
Forsett her du Jon :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Da har jeg fått sett bilen under. Ser ut som du kan komme og hente den når du kommer hjem, Tommy. Bilder finner du her: http://cx.zapto.org/gallery/album356
Det som må gjøres er: Hull ved feste for førerstol. Skifte mellomrør eksosanlegg. Lage nye fester for spylertank bak. Montere en ny tank. Eller jeg lager festene og finner en tank, så kan du montere selv. Det er hull bak begge framhjul som må sveises. Så tror jeg det blir skifting av alle rørene til bakramma, samt de til forre høydekorrektør. Ellers var det vel en del overflaterust under der. Kommer vel av at den har stått en stund. Mangler en gummitettning rett bak bakhjulet inn til baklykta på høyre side. Der må jeg gjøre rent og sette inn en plugg. Så var det hull i toppen av venstre innerskjerm bak. Høyre side så fin ut. Venstre dørstokk var deformert i kanten. Får rette dette. Må sikkert ta av plastdekslene på dørstokkene også. Når det gjelder overflaterust så skraper jeg av det løse og sprøyter med Owatrol. Sprøyter Owatrol i hullrommene også. Så får vi se om jeg rekker å sprøte hullromsmasse. Setter i gang med rørene i dag, så får jeg holde deg oppdatert om fremgangen her.
Mvh
Post Reply