90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Da har jeg fått sett bilen under. Ser ut som du kan komme og hente den når du kommer hjem, Tommy. Bilder finner du her: http://cx.zapto.org/gallery/album356
Det som må gjøres er: Hull ved feste for førerstol. Skifte mellomrør eksosanlegg. Lage nye fester for spylertank bak. Montere en ny tank. Eller jeg lager festene og finner en tank, så kan du montere selv. Det er hull bak begge framhjul som må sveises. Så tror jeg det blir skifting av alle rørene til bakramma, samt de til forre høydekorrektør. Ellers var det vel en del overflaterust under der. Kommer vel av at den har stått en stund. Mangler en gummitettning rett bak bakhjulet inn til baklykta på høyre side. Der må jeg gjøre rent og sette inn en plugg. Så var det hull i toppen av venstre innerskjerm bak. Høyre side så fin ut. Venstre dørstokk var deformert i kanten. Får rette dette. Må sikkert ta av plastdekslene på dørstokkene også. Når det gjelder overflaterust så skraper jeg av det løse og sprøyter med Owatrol. Sprøyter Owatrol i hullrommene også. Så får vi se om jeg rekker å sprøte hullromsmasse. Setter i gang med rørene i dag, så får jeg holde deg oppdatert om fremgangen her.
Mvh
Kjempebra Jon :D ...faat fikset GTIen til fruen?
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by pål »

Hmmm, dette så da slette ikke ille ut. Litt jobb, ja, men for den prisen, og den motoren :-)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Jepp, Tommy, GTIen fikset. Se tråden om Hjem på "båre".
Pål, nei ikke ille. Det som ikke ble nevnt er at bakluka må skiftes. Og så er det minst et stort hull på venstre dørstokk under plastdekslet. Hva mer som skjuler seg under der får jeg se når jeg får av dekslene.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

pål wrote:Hmmm, dette så da slette ikke ille ut. Litt jobb, ja, men for den prisen, og den motoren :-)
Motoren maa vare en av dei beste som er igjen i landet skulle eg tro?Husker dei meget godt da dei var nye og motoren paa min laater like fint :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Dørstokkene var laget av flatbrød.

Image
Image

En rustskade på rammen må en vel også ta.

Image

Det er bestandig værre enn man trur. :(
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Dørstokkene var laget av flatbrød.

Image
Image

En rustskade på rammen må en vel også ta.

Image

Det er bestandig værre enn man trur. :(
Mvh
Oj,oj ja det kommer alltid mer naar man plukker vekk deksler.Hva er den ledninga som henger der paa det ene bildet til?Og det siste bildet hvor er det?Bakramma?Setter utrolig pris paa det du gjor Jon :)
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Det siste bildet er bakramma ja. Det hvite røret er bremserøret. Og så er det slangene fra løftecylinderen.
Vet ikke hvorfor dørstokkene er blitt så dårlige på utsiden. Innsiden ser jo helt fin ut. Men de har aldri vært sprøytet. Må tenke litt på hvordan jeg skal anngripe den saken. Det er heller ikke nippler på armene bak. Men det er vel heller en jobb for deg. :-) Må av med den arma på bildet for å repparere ramma. Da kan jeg vel sette på nippel der.
Ser ut som at det kan være såpass til jobb at jeg ikke rekker å bli ferdig til du kommer hjem. Vi får vel ta en prat da vet du.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Det siste bildet er bakramma ja. Det hvite røret er bremserøret. Og så er det slangene fra løftecylinderen.
Vet ikke hvorfor dørstokkene er blitt så dårlige på utsiden. Innsiden ser jo helt fin ut. Men de har aldri vært sprøytet. Må tenke litt på hvordan jeg skal anngripe den saken. Det er heller ikke nippler på armene bak. Men det er vel heller en jobb for deg. :-) Må av med den arma på bildet for å repparere ramma. Da kan jeg vel sette på nippel der.
Ser ut som at det kan være såpass til jobb at jeg ikke rekker å bli ferdig til du kommer hjem. Vi får vel ta en prat da vet du.
Mvh
Ja,eg forstaar det.Var no rart at der ikke var nipler bak da det er en erfaren mekaniker som har tatt all vedlikehold paa bilen ifolge Paal.Eg har enda ikke faat pratet med vedkommende.Er jo tross alt en gammel bil som har rullet 350 000 km da,saa det skulle no vaart rart om der ikke var endel rust paa den.
Er BXen levert no?
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Dørstokkene var laget av flatbrød.

Image
Image

En rustskade på rammen må en vel også ta.

Image

Det er bestandig værre enn man trur. :(
Mvh
Oppdatert med nye bilder.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
jonsto wrote:Dørstokkene var laget av flatbrød.

Image
Image

En rustskade på rammen må en vel også ta.

Image

Det er bestandig værre enn man trur. :(
Mvh
Oppdatert med nye bilder.
Kor det går Jon?Fått gjort noe mer med bilen?
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Ramma er fikset.

Image
Image

Forsterkningen i dørstokken er god som ny.

Image

Det hullet som dere ser der er det viktig at er der. Originalt ser det sånn ut:

Image

Disse er dreneringshull og sitter i forbindelse med avløpshull i kanten mellom forsterkningen og ytterplata. Skal legge inn et bilde av disse når jeg har fått sveiset på ytterplata. Disse har lett for å tettes av dritt og rust. Blås dem da opp. Er disse tette kommer ikke kondensvannet ut av dørstokken. Og husk at ytterplata ligger helt inntil og er sveiset fast i forsterkningen.
Ytterplata er ferdig til sveising.

Image
Image

Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Ramma er fikset.

Image
Image

Forsterkningen i dørstokken er god som ny.

Image

Det hullet som dere ser der er det viktig at er der. Originalt ser det sånn ut:

Image

Disse er dreneringshull og sitter i forbindelse med avløpshull i kanten mellom forsterkningen og ytterplata. Skal legge inn et bilde av disse når jeg har fått sveiset på ytterplata. Disse har lett for å tettes av dritt og rust. Blås dem da opp. Er disse tette kommer ikke kondensvannet ut av dørstokken. Og husk at ytterplata ligger helt inntil og er sveiset fast i forsterkningen.
Ytterplata er ferdig til sveising.

Image
Image


Mvh
oj,oj dette såg jo kjempebra ut Jon.Steike kor eg gleder meg til å få se den igjen.Og fortsette vidare med finish arbeid :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Da er ny bakluke satt på. Rustfri, men en liten bulk på venstre side over skiltlysene.

Image

Image

Venstre dørstokk

Image

Høyre dørstokk.

Image

Neste bilder blir før plastdekslene settes på.

Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Da er ny bakluke satt på. Rustfri, men en liten bulk på venstre side over skiltlysene.

Image

Image

Venstre dørstokk

Image

Høyre dørstokk.

Image

Neste bilder blir før plastdekslene settes på.

Mvh

Kan ikke annet enn :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Når utgangspunktet er som galest..........

Image
Image

Blir resultatet originalest. :wink: :D

Image
Image

Mvh
Post Reply