90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

Det ser jo flott ut.. :D
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by jonsto »

Da kan Tommy få overta selv. Så får han ta så mye som mulig, så får han heller komme tilbake hit etterpå. Kontrolerte kulene fram i går. 20 kg på den ene og 10 på den andre. Satte på fyllte kuler.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 91 mod CX TGD TURBO

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Da kan Tommy få overta selv. Så får han ta så mye som mulig, så får han heller komme tilbake hit etterpå. Kontrolerte kulene fram i går. 20 kg på den ene og 10 på den andre. Satte på fyllte kuler.
Gleder meg til å få begynne på den :)
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Da er bilen hentet hos Jon i dag og på plass i Ålesund.Tusen takk for jobben Jon.Hils din kone.

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=17
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Hadde i dag en kar fra Jølster som ville kjøpe bilen da eg ikke har lagringsplass til den lenger.Vi var ute på en prøvetur da motoren begynte å kakle som f..snakket med flere karer om hva det kunne være bla jonsto.Vi demonterte toppdekslet og kunne ikke se noe galt der.Byttet om dysene fra 3 til 2,men fortsatt kakling.Sjekket reima på diselpumpa den var stram og fin.Men,registerreima var litt slakk..noen som har forslag på dette?Bilen må selges da eg ikke har noe mulighet til å ha den lenger dessverre..så,kom med bud alt som er gjort med bilen står her på forumet og er utført av jonsto.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:Hadde i dag en kar fra Jølster som ville kjøpe bilen da eg ikke har lagringsplass til den lenger.Vi var ute på en prøvetur da motoren begynte å kakle som f..snakket med flere karer om hva det kunne være bla jonsto.Vi demonterte toppdekslet og kunne ikke se noe galt der.Byttet om dysene fra 3 til 2,men fortsatt kakling.Sjekket reima på diselpumpa den var stram og fin.Men,registerreima var litt slakk..noen som har forslag på dette?Bilen må selges da eg ikke har noe mulighet til å ha den lenger dessverre..så,kom med bud alt som er gjort med bilen står her på forumet og er utført av jonsto.
Begynner på motoren i morgen.
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by pål »

Vet du hva det er nå??,,, ikke plukk istykker den motoren, den er for bra! Kjøp stetoskop, du vil bli overrasket hvor godt du kan lokalisere lyder.
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

pål wrote:Vet du hva det er nå??,,, ikke plukk istykker den motoren, den er for bra! Kjøp stetoskop, du vil bli overrasket hvor godt du kan lokalisere lyder.
Slapp av Pål.Skal bare ta dekslet til ventilane for å sjekke grundig der.Har teori også på at reg reima kan ha hoppet over et hakk.
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by pål »

Reggreim, justeringskrue på vippearm,(det var vel en serie med skruer, husker ikke årgang, som hadde heller rævva kvalitet. :wink:
har masse Citroèn:-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

pål wrote:Reggreim, justeringskrue på vippearm,(det var vel en serie med skruer, husker ikke årgang, som hadde heller rævva kvalitet. :wink:
Ja,meg og min svoger har en sterk mistanke at det er den som er synderen.Han mye mer erfaring med motorer enn meg.Begynne på dette i dag.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
pål wrote:Reggreim, justeringskrue på vippearm,(det var vel en serie med skruer, husker ikke årgang, som hadde heller rævva kvalitet. :wink:
Ja,meg og min svoger har en sterk mistanke at det er den som er synderen.Han mye mer erfaring med motorer enn meg.Begynne på dette i dag.
Ikke noe galt med ventilane.Justerte dei til riktig mm..så i dag skal vi få sjekka reg reima om den kan ha hoppet over et hakk.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
tdbugge wrote:
pål wrote:Reggreim, justeringskrue på vippearm,(det var vel en serie med skruer, husker ikke årgang, som hadde heller rævva kvalitet. :wink:
Ja,meg og min svoger har en sterk mistanke at det er den som er synderen.Han mye mer erfaring med motorer enn meg.Begynne på dette i dag.
Ikke noe galt med ventilane.Justerte dei til riktig mm..så i dag skal vi få sjekka reg reima om den kan ha hoppet over et hakk.
Begynner på den igjen i morgen.
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by tdbugge »

Da var det regreima som var synderen den hadde hoppet over et hakk.Startet motoren i kveld og den gjekk heilt fint :D
Fortsatt intressert Schei? :wink:
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 90 mod CX 25 TGD TURBO 2 km:350 000

Post by jonsto »

tdbugge wrote:Da var det regreima som var synderen den hadde hoppet over et hakk.Startet motoren i kveld og den gjekk heilt fint :D
Fortsatt intressert Schei? :wink:
Tror du må ta entelefon til ham. :wink: :)
Post Reply