Nær døden opplevelse !

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Nær døden opplevelse !

Post by pål »

For ett drøyt år siden ble det lagt ut en Prestige Turbo på finn.no , og prisen var absolutt overkommelig. Det ble telefon til selger , og avtale om visning.
Men før vi rakk å ringe var det allerede en som "hadde kjøpt den usett" . Etter en stund ringte selger opp og det viste seg at den første som hadde vært der trakk seg , men telefonen ringte visst ustanselig og prisen gikk opp noe. Dagkw dro for å se på bilen , og avtale ble gjort med selger , vi skulle hente den , på henger.

Ved henting , og nærmere undersøkelse viste det seg at det slettes ikke var noen Turbo , men en vanlig 25 Automatic. Det spillte jo slettes ingen rolle for bilen var veldig bra i den synlige delen av karrosseriet , og interiøret var bortimot 100% strøkent . Vi fikk med oss salgsmelding og dro lykkelig (uvitende) hjem.

Biltilsynsbesøket avdekket at vi manglet Del2 av vognkortet!! For å gjøre en laaaang historie kort; bilen var egentlig på tur til høgging , det var en kamerat av en kamerat av sjåføren på inntauingsbilen som hentet den som solgte. Det tok oss over ett år med telefoner , mailing , sms , og bilturer samt ekstra kroner før vi endelig fikk papirene iorden.

Diverse småfeil finnes , men det som blir værst er rusta....... både front og bakramme , samt kanaler på begge sider :(

Men bilens historie gjør jo at dette MÅ fikses og taes godt vare på :)

Image
Image
Image
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by jonsto »

Ble en lysere dag den dagen du ringte og sa at nå var alt i orden :!: :D :D
Men Pål, ta nå og fortell folket hvilken bil det er. (Hvis ikke gjør jeg det). :mrgreen: :roll:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Javisstja :roll:
Dette er da DF12137 , første gang registrert 1987-03-04 på Statsministerens kontor , bedre kjent som "Gro-bilen" , Restaurert av tidligere klubbformann Torbjørn engang på tidlig 2000-tallet , solgt videre i 2004 , har stått (ligget) bak i en hage / under ett tre i flere år,,,
har masse Citroèn:-)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Nær døden opplevelse !

Post by Black Lemon »

Jeg fant en bok hjemme hos min mor der Kåre Willoch sitter i baksete på en CX Prestige med lyst skinninteriør, men det må nok være en eldre utgave da Willoch som kjent gikk av som Statsminister våren 1986. Det må betyr at Statsmininsterens kontor har hatt flere CXer.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Statsministerens kontor registrerte en Prestige i 1982 og en i 1987 . Om du søker her på forumet har Helge MS skrevet ett avsnitt om disse bilene :)
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Gro-bilen hadde forøvrig grått velourinteriør orginalt , men det ble byttet med interiøret fra en svensk delebil som ble solgt sammen med den i 2004.
har masse Citroèn:-)
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Nær døden opplevelse !

Post by givretto »

Den svenske delebilen ble ikke solgt. Den fikk jeg av eieren som da bodde på Jessheim. En sølvgrå svensk Prestige. Men jeg mener å huske at interiøret var blågrått...? Kjørte den hjem uten skilter og med løst førersete. Tok bare noen få interiørdeler, sånn som vindusheisbrytere og diverse annet småplukk. Pluss GTI-felgene. Bilen og velourinterierøret gikk videre til en som pleier å være med på LHM-kaffe. Han har interiøret stående innendørs, det blir tatt godt vare på.

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Ok! Da har skinninteriøret kommet ett annet sted ifra da... ?
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by mads »

givretto wrote:Bilen og velourinterierøret gikk videre til en som pleier å være med på LHM-kaffe. Han har interiøret stående innendørs, det blir tatt godt vare på.
Putte tilbake på plass? Er det hemmelig hvem det er?
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Nær døden opplevelse !

Post by givretto »

Espen Torstensen
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Liker veldig godt det skinn-interiøret jeg da... :oops:
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nær døden opplevelse !

Post by pål »

Er på jakt etter en brukbar bakramme til Break/Prestige ! Har du eller vet du om noe , gi meg ett hint da :)
har masse Citroèn:-)
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Nær døden opplevelse !

Post by givretto »

pål wrote:Ok! Da har skinninteriøret kommet ett annet sted ifra da... ?
Skinninteriøret satt originalt i den svenske delebilen som jeg overtok, ifølge han som eide Prestigen da. Han fortalte også at det var han som hentet den fra Sverige, og at det kun var pga skinninteriøret. Resten var ikke mye å spare på, da den var veldig rusten. Jeg tok som sagt felgene og en del interiørdetaljer fra den, før hr. Torstensen overtok den. Da jeg overtok den var "Gro"-velourinteriøret delvis montert i den. Forøvrig fikk jeg prøve Prestigen hans en tur en eller annen gang for ca 10 år siden, eller deromkring.
8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Post Reply