87 rød CX 22 TRS

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

I dag har eg ryddet bilen og fått litt oversikt hva som må gjøres etter hvert. Justere clutch, bytte div rør bak, bremsene bak, justere handbrekken, sveise ramme heilt bak venstre side sette inn forsterkning, hull venstre side innerskjerm, har ikke fått sjekket grundig nok enda men, er sikkert mer plasser som må gjøres noe med angånde rust. Panser må byttes, el vinduer bak virker ikke, utvendig speil festene er av, el av speil virker ikke, termobryter for vifta i motor må byttes, taktrekket må festes/byttes, kula høgre side foran må byttes, evt begge 2, LHM må byttes, regreima må byttes, og en service på motor plugger,olje+++...hvordan legger eg inn bilder her?? Husker ikke hvordan man gjør det.
Tommy D.Bugge
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by citro1cx »

Litt over middels interessert i Citroën cx!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

Den er og :D
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by jonsto »

Jeg har flere regreimer på lager Tommy.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

Bakramme her ser dere en knekk på ramma er ikke dette farlig å kjøre med? Tenkte på turen vi hadde fra Oslo.

http://cx.zapto.org/gallery/album436
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by jonsto »

Nei, ikke farlig mener jeg. Vet en som kjørte lenge med bakramma helt opprustet (rustet av) under løftecylindrene. Enests som skjedde var at han fikk en del ekstra fjæring. ;-)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Nei, ikke farlig mener jeg. Vet en som kjørte lenge med bakramma helt opprustet (rustet av) under løftecylindrene. Enests som skjedde var at han fikk en del ekstra fjæring. ;-)
ok, da kan bilen kjøres opp til deg :D
Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: 87 rød CX 22 TRS

Post by tdbugge »

Da ble mannskjett på tannstang byttet og fikk ordnet bakbremsene da dei var ute av funksjon. Jon ordnet et rørstykke og en kobling slik at eg slapp å bytte hele røret. Bilen fikk da som dere vet sin første tur siden sept 2013 til Ålesund-Stryn-Ålesund. Fikk trøbbel med forgasseren på veg nedover renset dysene i Hornidal og skulle kjøre igjen på kvelden etter middag da den fjusket enda verre enn på veg nedover. Snudde ikke så lang unna Hotellet og inn på parkerings plassen. Jon sto ikke, så langt unna heldigvis...han kom bort og der fant vi da ut at den ene skruen hadde løsnet som holde forgasseren på plass. Ikke rart den fusket...da gikk motoren som en drøm på veg tilbake til Ålesund. Mer kommer etter hvert angånde dette prosjektet.
Tommy D.Bugge
Post Reply