80 CX Athena importert fra Frankrike

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by mads »

Kjenner hullet bakerst i framskjermen der... De kan være helt tette. Fant jeg ut en gang. Jeg undret meg over det stod vann inni der. Helt opp så det skvulpet over. Det var før jeg staket opp i bunnen etter anti-rustbehandling :)

Husk at noen av olje-spruterne har begynt med Fluid-film, bl.a de på Lierstranda. Noe av det skal vel sprøytes varmt med høyt trykk, mener jeg har hørt 250bar. Kunsten er vel å legge litt overalt uten at mengden blir stor.
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by dspecial »

Den pakken jeg kjøpte fulgte det med høytrykkspistol og der står det arbeidstrykk 4-6 bar, max 8 bar. Uten oppvarming så vidt jeg kan se.

Trond
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by dspecial »

I serien: "Trond gjør ting han ikke kan": skifte av bærekule. Med lån av originalt Citroen-verktøy og god beskrivelse fra Erik Hultgren gikk det som en lek. Bortsett fra at jeg burde ha forstått at skralle ikke er verktøyet for denne jobben. Måtte dra så hardt for å presse ut bærekula at det var noe som knakk i skralla. Med bedre egnet verktøy gikk det veldig greit.

Image

Pakningen på bærekula hadde gått helt i oppløsning og var full av sand og veldig slarkete. Ny bærekule var fast og fin.

Image

Til uken blir det skifte av nedre bærekule, og etter det både øvre og nedre bærekuler på andre siden samt ytre drivakselmansjett.

Trond
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by hl »

Har du teke av bakstøytfangaren? På min var festi der so sundrusta at dei ikkje let seg redda.
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by dspecial »

Da var turen kommet til varmeapparatregisteret. Etter å ha forhørt meg med flere har jeg besluttet å sage meg inn på høyre side av midtkonsollen. Håper å få gjort det til helgen. Jeg har allerede demontert det som skal demonteres. Dette blir spennende og litt skummelt...
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 80 CX Athena importert fra Frankrike

Post by jonsto »

dspecial wrote:Da var turen kommet til varmeapparatregisteret. Etter å ha forhørt meg med flere har jeg besluttet å sage meg inn på høyre side av midtkonsollen. Håper å få gjort det til helgen. Jeg har allerede demontert det som skal demonteres. Dette blir spennende og litt skummelt...
Lykke til, og noen bilder under operasjonen hadde vært fint. Blir fort en teknisk artikkel i Citrophile av sånt. ;-) (Dette er en av de tingene jeg aldri har gjort). men om du skulle skjære i stykker noe så finnes det nok et "hus" tilgjengelig.

Ved skifting av kule er nok fastnøkkel eller kopp og latmannsarm bedre egnet ja. Men VIKTIG å slipe ned den gamle kula slik at den er i plan med armen før en begynner å presse.
Post Reply