Skade på C5/)/%&$&)=))"(#

Moderator: moderator

Post Reply
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Skade på C5/)/%&$&)=))"(#

Post by Asle »

Kjører rundt i ny Avensis for tida, C5 en er på oppretting etter at en lastebil kom i mot meg i mitt kjørefelt, verkstedet på Stjørdal oppfattet ikke at jeg sa at venstre felg foran var skadet, de var ferdig med opprettinga og manglet bare speilet da jeg ringte sist, jeg spurte om de fikk skaffet felg og om de hadde sjekket forstillinga, men nei det hadde de ikke.
Jeg ba de sjekke forstillinga, camberen viste seg å være 5mm feil, heldigvis tok jeg 4 hjuls kontroll på Din Bil i August og da var alt ok, så de kan ikke komme å hevde at den var slik før kollisjonen.
Hadde jeg ikke hatt peiling på bil så hadde jeg uvitende fått tilbake en bil med ødelagt forstilling, dette synes jeg er skremmende, jeg kommer til å sjekke alt grundig før jeg tar med meg bilen når jeg henter den, disse folka stoler jeg ikke på.
Avensisen kommer knapt nok opp bakkene hos meg pga antispinn som bremser hele tida, ser på bort på Pallasen og vurderer om jeg skal bruke den til uka til tross for at det er vinter og snø, slipper å riste på dårlige vinterveier og å ha problemer med å komme opp bakkene med den, fristelsen er alt for stor....
Håper at jeg får tilbake C5 en neste uke når de har fått deler til forstillinga, så jeg slipper å bruke Pallasen på vinterføre.
Last edited by Asle on Sat 11 Feb, 2012 17:07, edited 1 time in total.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Re: Avensis/)/%&$&)=))"(#

Post by kjetil »

Hvis du har Gjensidige forsikring, kan du uten kostnad få NAF til å foreta etterkontroll. Det er innbakt i forsikringen. Der blir alt sjekket, og de er pirkete. Da jeg jobbet som bilskade reparatør leverte vi alle Gjensidigeskader til etterkontroll selv før kunden fikk bilen. Da fikk vi et uavhengig organ til å ettergå reparasjonen, slik at hadde vi glemt noe eller oversett noe ble det tatt før kunden fikk bilen, og kunden fikk en bekreftelse på at bilen var reparert 100%. Eliminerte også muligheten for vanskelige kunder som kom og klaget på diverse rare ting som ikke hadde med skaden å gjøre etterpå :wink: ...
Har du ikke Gjensidige eller er NAF-medlem tar de etterkontroll for en liten sum...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Skade på C5/)/%&$&)=))"(#

Post by Asle »

Så har jeg fått hentet bilen, 24 dager på verksted for å skifte framskjærm, speil, rette dør, og lakkering ink støtfanger
De fikk omsider reparert og justert forstillinga, men rattet er ikke i midten, felgen ble etter en del diskusjon med mitt forsikringsselskap byttet, alle 4 ettersom de ikke klarte å skaffe samme type felg som var skadet, men de er ikke ordentlig avbalansert, og rister når jeg nærmer meg 90, slik var den ikke da jeg leverte den inn, ellers har de skrapt opp deksel/plugg da de hadde tatt av dørplata. Dette betyr ekstra jobb med å få alt i orden igjen.
Nei dette verkstedet skal ikke få rette bilskader for meg flere ganger, det hjelper lite at de i sin tid hadde rykte for å være det beste opprettingsverkstedet på Stjørdal, men den gangen var det andre "koster" og de er vel for lengst pensjonert :(
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Post Reply