Elektriske kontakter

Moderator: moderator

Post Reply
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Elektriske kontakter

Post by Vidar »

Jeg fikk problem med varmeapparatet på vår 2003 bensin C5 med automatisk varmeapparat. Skiftet transistoren som ligger under/til venstre for hanskerommet og fikk varmeapparatet i gang igjen. Men etter noen måneder stoppet det igjen. Det viste seg at en av de to kontaktene var brent og ødelagt. Trolig er årsaken at jeg har kjøpt en uoriginal transistor på Ebay, superbillig og dårlig kvalitet! Problemet nå er kontakten som er brent! Den kan neppe demonteres og den andre enden blir vanskelig å finne. Er det noen som har forslag til hvordan dette kan løses? En ide var å lete etter kontakten på en delebil, men i Stavanger var der ikke noen aktuelle delebiler.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Elektriske kontakter

Post by dagmatti »

Jeg er jammen usikker på hvordan dette ser ut; har du bilde? Eller kanskje en link til ebay annonsen. :)

Har det vært dårlig kontakt i koblingen slik at det har blitt varmgang? Det bør vel være mulig å bytte hele kontakten, evt klipse seg inn på ledningene.


-m
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Elektriske kontakter

Post by Vidar »

Nå har jeg fått problem med denne transistoren igjen. Legger ved et dårlig bilde som viser delen. Sist jeg hadde problem med denne delen, kjøpte jeg en brukt med ledningene. Kanskje det er i skjøten jeg har problem. Får fjerne hanskerommet og sjekke. Beklager igjen sen oppfølging fra siste gang dette temahttp://cx.zapto.org/forum/download/file.php?mode=view&id=265et var oppe. Vidar
Attachments
TRANSISTOR.jpg
TRANSISTOR.jpg (24.17 KiB) Viewed 936 times
Post Reply